۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای حمایت از اقتصاد فرهنگ و هنر در همدان

برنامه‌ریزی برای حمایت از اقتصاد فرهنگ و هنر در همدان

همدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تلاش ما بر این است که از اقتصاد فرهنگ و هنر استان حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا احسانی چهارشنبه در آئین اختتامیه اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همدان با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که هنرمند بتواند مستقل بوده و با آرامش به تولید اثر بپردازد، تاکید کرد: تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و استقلال شخصیتی هنرمند، باعث شکوفایی رشد و خلاقیت در این عرصه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همدان ظرفیت‌های خوبی در بخش فرهنگ و هنر دارد، یادآور شد: همدان هدایای فرهنگی و قومیت‌های مختلف و متنوعی دارد که فرصتی مناسب برای برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در شهرستان‌های مختلف هنرمندان بااستعدادی در تولید محصولات فرهنگی مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: هدف این جشنواره این است که استعدادها در عرصه‌های مختلف هنری کشف، شناسایی و تقویت شده و به سمت برندسازی بروند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که برای معرفی این برندها در سطح کشور اقدام کنیم، ادامه داد: نواقص موجود در دوره‌های بعدی جشنواره کالا و محصولات فرهنگی برطرف خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه ۲۶۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، خاطرنشان کرد: از ۵۱ اثر نهایی در داوری‌ها، هشت اثر به عنوان آثار منتخب برگزیده شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: آثار منحصر به فرد استان همدان حمایت خواهند شد تا بتوان به اقتصاد فرهنگ و هنر استان کمک کرد.

کالاها و محصولات فرهنگی با نگاه بین‌المللی تولید شود

در ادامه، مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه برنامه‌های خوب و متعددی در عرصه فرهنگ و هنر استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه پس از مدیریت کرونا و آغاز برنامه‌ها، شاهد تحول و نشاط در عرصه فرهنگ استان هستیم.

ربیعه علی‌محمدی ضمن ابراز امیدواری از اینکه جشنواره کالا و محصولات فرهنگی به صورت بین المللی برگزار شود، خاطرنشان کرد: سطح استاندارد مشاغل خرد باید به اندازه‌ای برسد که آثار تولیدی در سایت‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی به فروش برسد.

شرایط کارآفرینی در عرصه فرهنگ و هنر فراهم شود

در ادامه این مراسم، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۱۵۰ هنرمند با ۲۶۳ اثر در این جشنواره شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: آثار فاخری توسط این هنرمندان تولید شده که مجموعه‌ای ارزشمند را تولید کرده است.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود که هنر ارزشمند این هنرمندان به علاقمندان منتقل شود، تصریح کرد: تلاش ما باید بر این باشد که هنر هنرمندان ما فراموش نشود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر باید به کمک اقتصاد جامعه بیاید، یادآور شد: فعالان عرصه فرهنگ و هنر می‌توانند به سمت کارآفرینی بروند و علاوه بر کسب درآمد و رونق اقتصادی، به حفظ و ماندگاری آثار هنری کشور کمک کنند.

در ادامه این مراسم، امیر برق‌زادگان هنرمند پیشکسوت رشته گره‌چینی و شاعر بومی‌سرای همدانی مورد تجلیل قرار گرفت و برگزیدگان اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همدان معرفی شدند.

هیئت داوران جشنواره متشکل از غلامرضا شاملو، سعید دولتی و نفیسه اثنی‌عشری، نادر شریف‌خانی از شهرستان همدان، مهدی بیات از شهرستان همدان را به ترتیب حائز رتبه‌های اول و دوم و رعنا قهرمانی و علیرضا نیز به عنوان خالقان آثار شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 5415241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha