۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۲

مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان مطرح کرد؛

افتتاح ۱۷ پروژه برق در مازندران و گلستان/ ساخت نیروگاه های جدید

 افتتاح ۱۷ پروژه برق در مازندران و گلستان/ ساخت نیروگاه های جدید

ساری- مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: ۱۷ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۳۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان همزمان با دهه فجر در این دو استان بهره برداری می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افضلی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۷ پروژه همزمان با دهه فجر در استان در بخش برق منطقه‌ای افتتاح می‌شود، افزود: این پروژه‌ها در حوزه فوق توزیع برق شامل افزایش ظرفیت و ایستگاه‌های فوق توزیع اجرا شده است.

وی گفت: پروژه افزایش ظرفیت خط ۶۳ کیلوولت در گلستان به طول ۱۶ کیلومتر، نصب خازن ۱۰ مگاواتی در مراوه تپه برای بهبود و کیفیت ولتاژ، نیروگاه شش مگاواتی در شهرک صنعتی شماره دو ساری با مبلغ ۷۰ میلیارد تومان از جمله پروژه‌ها است.

وی افزود: در مجموع ۲۶۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی توانیر و ۷۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌ها سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان اظهار داشت: افزایش ظرفیت ایستگاه فوق توزیع امل ۳ با ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار، افزایش ظرفیت پست ساری ۲ با هزینه ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، افزایش ظرفیت پست بابل ۳ با ۱۱ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت پست امل ۳ با هزینه ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از جمله طرح‌ها است.

افضلی گفت: افزایش ظرفیت پست در قائمشهر، بابلکنار، جویبار و نیروگاه، پست‌های فوق توزیع بندر ترکمن، وشمگیر، کردکویف گالیکش از دیگر طرح‌ها است و با اجرای این طرح ۳۵۰ مگاآمپر در مازندران و ۲۳۵ مگا آمپر به ظرفیت تولید برق در گلستان افزوده شده است.

وی یادآور شد: پروژه احداث خط چهارمداره حدفاصل رویان الی نوشهر به طول ۴۵ کیلومتر در دست اجرا است و فونداسیون آن اجرا شد و بالغ بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره به این اینکه نیروگاه زباله سوز نوشهر دو مگاوات برق تولید می‌کند، گفت: طی چندماه آینده ۷۰ مگاوات نیروگاه برق مقیاس کوچک در مازندران بهره برداری می‌شود و این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۸ مگاوات خواهد رسید.

کد خبر 5415317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha