۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن:

۹۹ درصد آبادانی روستاهای اهل سنت پس از انقلاب اتفاق افتاد

۹۹ درصد آبادانی روستاهای اهل سنت پس از انقلاب اتفاق افتاد

بندرترکمن- مدیر حوزه علمیه و امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن گفت: پس از پیروزی انقلاب توجه ویژه ای به روستاهای محروم شد و ۹۹ درصد آبادانی روستاهای اهل سنت پس از انقلاب اتفاق افتاد.

عبدالجبار آخوند میرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در روستاهای استان گلستان که اهل سنت زندگی می‌کنند پیش از پیروزی انقلاب اسلامی محرومیت شدیدی حاکم بود.

وی افزود: روستاهای شهرستان‌های بندر ترکمن و گمیشان از حداقل امکانات رفاهی مثل جاده، حمام، مدرسه، گاز، برق و حتی آب آشامیدنی سالم محروم بودند.

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندر ترکمن اضافه کرد: در کل منطقه تعداد انگشت شماری چاه بتنی وجود داشت که مردم مجبور می‌شدند با سختی و امکانات اولیه مثل اسب و ارابه مسافت طولانی را طی کنند تا آب شرب مصرفی خود را تهیه کنند و یا از آب رودخانه‌ها و آب انبارها استفاده می‌کردند.

میرابی با بیان اینکه ۹۹ درصد امکانات در روستاها بعد از انقلاب ایجاد شده است تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به روستاها و مناطق کم برخوردار شد و در حال حاضر تمام روستاها از نعمت گاز، آب، برق، مدرسه و خانه بهداشت برخوردار هستند.

مدیر حوزه قره تپه بندر ترکمن اذعان کرد: جوانان اهل سنت استان گلستان در کنار برادران شیعه برای تشکیل حکومت اسلامی و پیروزی انقلاب تلاش کردند و در این راه خون‌های زیادی داده‌اند.

میرابی ادامه داد: اهل سنت گلستان ۶۰۰ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و این نشان دهنده ارادت مردم ترکمن به نظام و انقلابشان است.

وی با بیان این مطلب که خداوند به مسلمانان دستور می‌دهد از اولی الامر خود اطاعت کنند امام خمینی را اولی الامر مسلمین معرفی کرد و افزود: در این زمان که رهبری جامعه در دست رهبر معظم انقلاب است ما ایشان را ولی امر و اطاعت از فرامینش را بر خود واجب می‌دانیم.

میرابی خاطر نشان کرد: راه انقلاب و اسلام راه درستی است و اگر عده ای از ما و مسئولین قصور در رفتار خود داریم نباید به حساب انقلاب بگذاریم.

کد خبر 5415730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha