۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۵

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در۱۴ شهرستان آذربایجان غربی تامین شد

زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در۱۴ شهرستان آذربایجان غربی تامین شد

ارومیه – مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۴ شهرستان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حمزه لو صبح پنجشنبه در نشست روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن در آذربایجان‌غربی جلوتر از آئین‌نامه ابلاغی عملیاتی شده و با اینکه سهم استان در قانون تولید ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد مسکن در مدت چهار سال تعیین شده اما برای ٢٢٣ هزار و ٣٩۴ واحد مسکن زمین در ١۴ شهرستان تأمین شده است.

وی در خصوص پشتیبانی از ساخت ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد مسکن عنوان کرد: پالایش و تکمیل مراحل ثبت‌نام ٧٧ هزار خانوار در حال انجام است و متقاضیانی که ثبت‌نام‌شان تکمیل شده به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات بانکی معرفی می‌شوند.

حمزه‌لو ادامه داد: تحصیل ۴ هزار و ۴٢۶ هکتار اراضی برای برنامه چهارساله قانون جهش تولید یک رکورد است و پیش از این، چنین حرکت جمعی برای حمایت از تولید و عرضه مسکن سابقه نداشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص راهکارهای دستیابی به اهداف طرح جهش تولید و تأمین مسکن گفت: راه‌اندازی صندوق ملی مسکن، توسعه خطوط اعتباری مسکن مهر و کاهش نرخ سود تسهیلات برای خانوارهای دهک‌های پایین و ابلاغ بخشنامه نحوه عمل و قراردادهای مشارکت مدنی از راهکارهاست.

وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن منجر به رونق اقتصادی می‌شود چرا که صنعت مسکن پیشران صنایع بسیار دیگر است، گفت: نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید داخل طراحی و برای اجرا به زودی ابلاغ شد.

حمزه لو خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان ٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال، سایر شهرها ٣ میلیارد ریال و مناطق روستایی ٢ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

کد خبر 5415892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha