توسط دادگاه عالی فدرال عراق؛

شکایت هیئت هماهنگی شیعی درباره فراکسیون اکثریت پارلمانی رد شد

شکایت هیئت هماهنگی شیعی درباره فراکسیون اکثریت پارلمانی رد شد

دادگاه عالی فدرال عراق امروز پنجشنبه شکایت نمایندگان هیئت هماهنگی شیعی در خصوص فراکسیون اکثریت پارلمانی را رد کرد تا مُهر تأییدی بر معرفی فراکسیون صدر به عنوان فراکسیون اکثریت زده باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دادگاه عالی فدرال عراق امروز پنجشنبه شکایت نمایندگان هیئت هماهنگی شیعی در خصوص فراکسیون اکثریت پارلمانی را رد کرد. پیشتر عالیه نصیف و عطوان العطوانی در خصوص فراکسیون اکثریت پارلمانی به دادگاه فدرال شکایت کرده بودند.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی فدرال عراق با حکمی که صادر کرد، عملاً اعتراضات هیئت هماهنگی شیعی به تعیین فراکسیون صدر به عنوان فراکسیون اکثریت را رد کرد. این بدان معناست که دادگاه فدرال بر معرفی فراکسیون صدر به عنوان فراکسیون اکثریت مُهر تأیید زده است.

گفتنی است، در جریان جلسه افتتاحیه پارلمان عراق، «محمود المشهدانی» رئیس سِنی پارلمان، هیئت هماهنگی شیعی را به عنوان فراکسیون اکثریت معرفی کرد اما توسط نمایندگان جریان صدر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

پس از این اتفاقات، فراکسیون صدر اعلام کرد که توانسته است فراکسیون اکثریت پارلمانی را تشکیل دهد. چندی پیش، «محمود السلامی» عضو هیئت هماهنگی شیعی عراق سخنانی را در خصوص نقش آفرینی این هیئت در صحنه سیاسی عراق مطرح کرد. وی گفت: یا همه احزاب سیاسی وابسته به این هیئت در فرایند سیاسی مشارکت خواهند داشت و یا همگی به اتفاق آرا از مشارکت در فرایند سیاسی کناره گیری می‌کنند.

این شخصیت عراقی عنوان کرد: احزاب و جریان‌های سیاسی عضو هیئت هماهنگی شیعی به این تفاهم رسیده اند که یا همگی به اتفاق آرا در فرایند سیاسی مشارکت می‌کنند و یا همگی از این فرایند خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه مذاکرات و رایزنی‌های سیاسی میان هیئت هماهنگی شیعی با جریان صدر ادامه دارد، عنوان کرد: در حال حاضر منتظر هستیم تا نتیجه مذاکرات و گفتگوها میان هیئت هماهنگی با جریان صدر مشخص شود.

کد خبر 5416006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha