۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۷

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

دانش آموزان نخبه مورد حمایت آموزش و پرورش کرمانشاه قرار می‌گیرند

دانش آموزان نخبه مورد حمایت آموزش و پرورش کرمانشاه قرار می‌گیرند

کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش آموزان نخبه مورد حمایت آموزش و پرورش کرمانشاه قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید یزدان پناه بعد از ظهر پنج شنبه با تبریک ایام دهه مبارک فجر در مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر المپیاد علمی و برگزیدگان بیست و سومین جشنواره خوارزمی که در سالن اجتماعات تدبیر آموزش و پرورش کل استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استعدادهای درخشان باید شناسایی و به عنوان سرمایه‌های استان کرمانشاه در داخل استان حفظ و از آنها حمایت شود.

وی افزود: رسیدگی و توجه به نخبگان استان کرمانشاه که به علوم و فنون خاصی دست پیدا کرده‌اند یکی از شروطی است که این نخبگان را برای ماندن در شهر خود مشتاق می‌کند و به همین منظور آموزش و پرورش این شرایط را با همکاری رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی و رئیس بنیاد نخبگان استان برای حمایت و پرورش آنها فراهم آورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: در پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان تلاش می‌شود تا این استعدادها کشف و پرورش داده شوند چرا که این نخبگان و استعدادهای درخشان مانند ورزشکارانی هستند که برای کشف و پرورش استعدادهای خود نیاز به یک مربی دارند تا نحوه شکوفایی استعدادهای خود و رسیدن به جایگاه مطلوب را به دست آورند.

یزدان پناه بیان کرد: نقش مهم خانواده‌ها در مشورت‌دهی و راهنمایی فرزندان خود برای انتخاب مسیر درست عاملی است که به آنها کمک می‌کند تا در این مسیر با اطمینان بیشتر قدم برداشته و به موفقیت‌های مورد نظر خود دست یابند اما در صورتی که خانواده‌ها به جای فرزندان خود تصمیم‌گیری کنند و یا آنها را مجبور به تحصیل در رشته‌هایی که استعداد و علاقه‌ای به آن ندارند، کنند می‌تواند بسیار مخرب عمل کرده و باعث از بین بردن استعدادهای نهفته در وجود فرزندان خود شوند.

وی ادامه داد: امروزه دنیا به استعدادهای برتر در رشته‌های فنی و صنعتی داشته تا بتوانند چرخ صنعت را به چرخش درآورند و همانطور که مشاهده می‌شود در حال حاضر در کشور ما مازاد دانشجو در رشته‌های فیزیک، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و سایر رشته‌های مرتبط وجود دارد که به همین منظور آموزش و پرورش، دانشگاهیان و خانواده‌ها وظیفه هدایت تحصیلی درست برای انتخاب مسیر درست دانش‌آموزان را به عهده دارد.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها صندلی خالی برای رشته‌های علوم انسانی و ریاضی، فنی و الهیات مشاهده می‌شود در حالی که رشته‌های علوم تجربی نه تنها صندلی خالی وجود نداشته بلکه به مرحله اشباع رسیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: حق سلامت و حق آموزش ۲ حقی است که بر عهده اداره آموزش و پرورش و خانواده‌ها بوده و همراه باید بکوشند که در تحقق این دو حق برای دانش آموزان از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند چرا که ما به عنوان راهنمای این دانش آموزان باید آنها را در این مسیر کمک کنیم.

یزدان پناه با تقدیر و تشکر از دانش آموزان نخبه و مدال آور در المپیاد و جشنواره خوارزمی برای آنها آرزوی موفقیت کرد و در پایان جلسه به آنها جوایزی را اهدا کردند.

کد خبر 5416196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha