۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۲۸

در بازدید استاندار از مجتمع گلخانه‌ای بهمئی عنوان شد؛

حمایت از تولیدکنندگان محصولات گلخانه ای در بهمئی ضروری است

حمایت از تولیدکنندگان محصولات گلخانه ای در بهمئی ضروری است

یاسوج_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر حمایت از تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای در شهرستان بهمئی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی احمدزاده در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای در بهمئی گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار احداث و ۲۰ واحد گلخانه‌ای در آن پیش بینی شده که ۱۱ واحد در زمینه تولید فلفل فعال است.

احمد زاده تصریح کرد: محصولات این واحدهای گلخانه‌ای به کشور روسیه صادر می‌شد، اما با توجه به مشکل ایجاد شده میان وزارت کشاورزی و کشور روسیه در استفاده از سموم کشاورزی، صادرات محصولات با مشکل مواجه شده است.

استاندار هدف از بازدید این مجتمع را تصمیم‌گیری در راستای حمایت از تولید کنندگان، دانست و افزود: با مشکل پیش آمده درآمد این واحدها به «یک پنجم» کاهش یافته و تولید کنندگان متحمل خسارت فراوانی شدند.

وی از وزارت جهاد کشاورزی خواست حمایت جدی از این تولید کنندگان را در دستور کار قرار داده و مشکلات را برطرف کند تا تولیدات از سر گرفته شود یا الگوی صادرات تغییر کند.

استاندار همچنین از تولید نهال در این مجتمع خبر داد و اظهار داشت: نهال‌های تولید شده تحت نظر و کنترل جهاد کشاورزی و با رعایت همه استاندارها است لذا نهال مورد نیاز استان از این مجتمع تأمین شود.

احمدزاده بر رونق اشتغالزایی پایدار در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال پایدار این بخش اختصاص و بخش کشاورزی گسترش یابد.

وی از دیدار با وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: در این دیدار در خواست کردیم برای توسعه و تکمیل شهرک جهاد کشاورزی با اختصاص اعتبار، حمایت لازم صورت گیرد.

استاندار با اشاره به دستور وزیر جهاد کشاورزی و موافق با تکمیل شهرک کشاورزی گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تسهیلات تکمیل شهرک کشاورزی در سال ۱۴۰۱ را جذب کند.

کد خبر 5416226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha