۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۱۷

جشنواره فیلم فجر شیراز آغاز به کار کرد

جشنواره فیلم فجر شیراز آغاز به کار کرد

شیراز- چهلمین جشنواره فیلم فجر و بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شیراز با نمایش یک اثر بومی به نام ۲۸۸۸ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد فارس شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح جشنواره گفت: جشنواره فجر حکایت باور مندی و علقه هنرصنعت سینما به آرمان های انقلاب اسلامی است.

حمیدرضا قانعی ابراز داشت: نسل جدید سینما بی تفاوت از کنار قهرمانان خود رد نمی‌شوند و رشادت‌های آنها را به تصویر می‌کشند.

وی با اشاره به ضرورت معرفی قهرمان ها در سینما ابراز داشت: سینما و قهرمان دو مقوله درهم تنیده هستند. سینمای بدون قهرمان سیاهی و ناامیدی هم به دنبال دارد. اما نسل جدید سینمای انقلاب امیدوارتر به افق چشم دوختند و با آرمان خواهی وعدالت طلبی قهرمان ها را روایت می‌کنند.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز نیز به عنوان یکی از سرمایه گذارن این اثر توضیحاتی درباره موضوع فیلم ارائه داد.

در ادامه مراسم از کارگردان و عوامل فیلم و جمعی از ستارگان نیروی هوایی از جمله امیر محمود ضرابی فرمانده نیروهوایی شیراز در دفاع مقدس، علیرضا نمکی فرمانده وقت پایگاه هوایی بوشهر، امیر فریدون صمدی، امیربیژن عاصم و خانواده شهید عباس دوران تقدیر شد و حضار پوستر فیلم را امضا کردند.

کیوان علی محمدی کارگردان ۲۸۸۸ کفت: بیژن عاصم موتور محرک فیلم بود و اورا می توان دریایی از شجاعت خواند.

وی در خصوص انگیزه تولید این فیلم یادآور شد: به واسطه آشنایی با بیژن عاصم و رشادت هایش برای ساخت فیلم با شیراز طرح مسئله کردیم و استقبال شد اما قضیه خیلی طول کشید.

وی ضمن تقدیر از همراهی و پشتیبانی رئیس شورای شهر و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز از ستاره های نیروی هوایی که در مراسم حاضر بودند دعوت کرد تا پوستر را امضا کنند.

امیر ضرابی فرمانده پایگاه هوایی شیراز در دفاع مقدس نیز در این آیین گفت: آنچه در ۲۸۸۸ روز انجام شد قطره ای است از آن اقیانوس حماسه که فرزندان شما در دفاع مقدس آفریدند. استدعا دارم همه شما سفیرفرهنگی ایران زمین برای اشاعه فرهنگ پایداری و مقاومت باشید.

وی ضمن گرامیداشت یادو خاطره اسطوره ملی فارس شهید عباس دوران به بیان خاطراتی از همرزمانش پرداخت و از روزگاری یاد کرد که بیژن عاصم آنقدر پشت اسکوپ ماند تا با برانکارد به بیمارستان رفت.

وی تاکید کرد هنوز هم شعار همه ما ایران برای همه و ما برای ایران است.

به گزارش مهر فیلم ۲۸۸۸ مقاومت و ایستادگی مردم ایران در روزهای ابتدایی جنگ ایران و عراق را به‌تصویر می‌کشد و به فداکاری‌های خلبانان و نیروی هوایی در دفاع مقدس اشاره دارد.

در قسمتی از خلاصه این اثر آمده که بیژن افسر کنترل شکاری در اتاق تاریک عملیات، در انتظار بازگشت عباس دوران و محمود اسکندری دو خلبان هواپیماهای اف ۴ است که برای حمله و بمباران به بغداد حمله کرده‌اند.
پیش از این فیلم بیژن کیا از نویسندگان توانای شیراز رمان پرواز ناتمام را براساس فعالیت های پرافتخار بیژن عاصم نگاشته است.

کد خبر 5416274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha