۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۰۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

تولید ۳۳۸ هزار تن سیب زمینی در کردستان

تولید ۳۳۸ هزار تن سیب زمینی در کردستان

سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به اینکه از قطب های تولید سیب زمینی در ایران هستیم هیچ مشکلی در تولید و توزیع این محصول و کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.

محمد فرید سپری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار: در سال زراعی گذشته در سطح هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان، بیش از ۳۳۸ هزار و ۵۰۰ تن سیب زمینی برداشت شد.

وی افزود: سیب زمینی هم به عنوان محصول استراتژیک در راستای تأمین امنیت غذایی جایگاه ویژه ای دارد که خوشبختانه استان کردستان جزو استان‌های برتر کشور در تولید این محصول است.

وی با توجه به مانده محصول سیب زمینی در شهرستان‌های قروه و دهگلان عنوان کرد: این دو شهرستان با بالاترین سطح زیر کشت به عنوان قطب‌های تولید سیب زمینی در استان محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام کرد: در سال جاری حدود پنج میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده است که سهم استان کردستان ۳۳۸ هزار تن بوده است.

سپری افزود: باتوجه به اینکه نیاز سیب زمینی خوراکی در استان ماهانه هفت هزار تن و نیاز سالانه ما حدود ۸۴ هزار تن است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۰ هزارتن از این محصول به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در توزیع کالاهای اساسی در استان وجود ندارد، افزود: داشتن اطلاعات از وضعیت تولید و پس از تولید ضروری است چرا که با داشتن این اطلاعات توزیع در عمده فروشی‌ها قابل رصدتر خواهد بود.

کد خبر 5416766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha