تجمع علمای مسلمان لبنان:

با دخالت بیگانگان در انتخابات پارلمانی لبنان مخالف هستیم

با دخالت بیگانگان در انتخابات پارلمانی لبنان مخالف هستیم

تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با دخالت بیگانگان در انتخابات پارلمانی پیش روی مخالف است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، تجمع علمای مسلمان لبنان امروز شنبه بیانیه‌ای را در خصوص نقش آفرینی بیگانگان در انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور، صادر کرد. در این بیانیه آمده است: با دخالت بیگانگان در انتخابات قویاً مخالف هستیم.

بر اساس این گزارش، تجمع علمای مسلمان لبنان در ادامه بیانیه خود آورده است: انتخابات پارلمانی لبنان یک مسأله داخلی است؛ ما دخالت‌های بیگانگان به ویژه «دورتی شیا» سفیر آمریکا در انتخابات را به شدت رد می‌کنیم.

تجمع علمای مسلمان لبنان ضمن تاکید بر اینکه مذاکره لبنان و صندوق بین‌المللی پول باید با اصول حاکمیت و استقلال این کشور منطبق باشد، گفت که نباید هیچ گونه دیکته‌ای از سوی این نهاد که به حاکمیت کشور لطمه می‌زند را پذیرفت.

در بخش دیگری از بیانیه تجمع علمای مسلمان لبنان همچنین تأکید شده است: اگر شروط و برنامه‌های مقامات صندوق بین المللی پول خدشه به حاکمیت لبنان وارد نسازد، مقامات بیروت می‌توانند روی کمک‌ها و قرض‌های این صندوق حساب باز کنند.

چندی پیش «ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: آمریکایی‌ها ضمن سو استفاده از اوضاع اقتصادی لبنان برای ایجاد تغییر در اکثریت پارلمانی در این کشور تلاش می‌کنند.

این عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تصریح کرد: آخرین ابزار آمریکا برای مقابله با لبنان، انتخابات پارلمانی این کشور است. لبنانی‌ها هرگز مقاومت را رها نخواهند کرد. پیشتر «شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله اعلام کرد که این گروه هرگونه دخالت آمریکا، غرب و عربستان سعودی در انتخابات پارلمانی آتی در لبنان را مردود می‌داند.

دعموش تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم که آمریکا، غرب و عربستان خواسته‌ها و گزینه‌هایشان را به ملت لبنان تحمیل کنند. ملت لبنان باید با اراده مستقل خود نمایندگان پارلمان را انتخاب کند.

وی اظهار داشت: وابستگی به اشغالگران و متجاوزان و ترسیدن از تهدیدات آنها با ارزش‌های ملی در تعارض است و استقلال کشور را با مخاطره مواجه می‌سازد. پذیرفتنی نیست که یک کشور به باج خواهی‌های خارجی تَن در دهد.

کد خبر 5417117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha