۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱

مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه:

۳ پروژه آبرسانی به روستاهای صحنه در چهارمین روز دهه فجر افتتاح شد

۳ پروژه آبرسانی به روستاهای صحنه در چهارمین روز دهه فجر افتتاح شد

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: سه پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان صحنه در چهارمین روز دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه طی مراسمی افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و مسئولان محلی شهرستان صحنه که به صورت نمادین در روستای آب باریک برگزار شد.

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این مراسم، اظهار کرد: امروز به ۱۸ روستای شهرستان صحنه به تعداد ۲۷۹ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۹۹۰ نفر آبرسانی و پروژه کلنگ‌زنی به یک روستا دیگر در این شهرستان انجام شد.

وی افزود: میزان اعتبار این پروژه‌ها چهار هزار و ۷۴۸ میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی است.

کاکاوند با بیان اینکه کاهش بی‌سابقه بارش‌ها طی سال گذشته و در نتیجه آن خشکسالی‌ها و کاهش منابع آبی در این استان، تصریح کرد: امسال ۴۶۰ روستا در استان کرمانشاه با جمعیت حدود ۷۰ هزار نفر با تنش آبی مواجه بودند.

۳ پروژه آبرسانی به روستاهای صحنه در چهارمین روز دهه فجر افتتاح شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار نفر در شهرهای این استان خصوصاً شهر کرمانشاه نیز با مشکل کم آبی مواجه بودند، افزود: طی سال جاری به‌طور میانگین منابع آبی این استان نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته که این درصد در برخی از شهرستان‌های استان از جمله کرمانشاه ۵۰ درصد منفی بوده است.

کاکاوند با بیان اینکه علاوه بر تنش آبی در استان کرمانشاه با مشکل اعتباراتی نیز مواجه بودیم، بیان کرد: سال گذشته تنها ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب و فاضلاب شهر و روستای کرمانشاه اختصاص یافته بود که امسال با پیگیری‌های صورت گرفته این رقم به یک هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب رسیده است.

وی اضافه کرد: از میزان اعتبار مصوب امسال ۲۷ میلیارد تومان اعتبار به بخش روستایی شهرستان صحنه اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به برنامه وزارت نیرو برای ارتقا شاخص بهره برداری آبرسانی طی یک دوره چهار ساله اشاره کرد و افزود: هم اکنون میانگین این شاخص در استان ۸۰ درصد و بیشتر از میانگین کشوری است.

۳ پروژه آبرسانی به روستاهای صحنه در چهارمین روز دهه فجر افتتاح شد

کاکاوند تاکید کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ شاخص بهره برداری از آب شُرب در استان کرمانشاه با توجه به آغاز پروژه‌ها و به نتیجه رسیدن بخشی از آن، به ۹۰ درصد خواهد رسید.

گفتنی است، با بهره برداری از این پروژه‌ها اهالی ۹ روستا با جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۵۲۰ نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 5417317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha