۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۴۶

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

سلامت دانش آموزان در اولویت نخست آموزش و پرورش کرمانشاه قرار دارد

سلامت دانش آموزان در اولویت نخست آموزش و پرورش کرمانشاه قرار دارد

کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سلامت دانش آموزان در اولویت نخست آموزش و پرورش کرمانشاه قرار دارد.

مجید یزدان‌پناه در جلسه ستاد کرونا اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ۳۷۶ هزار و ۵۷ نفر دانش آموز پسر، ۱۶۰ هزار و ۳۸۷ نفر دانش آموز دختر، ۲۷ هزار همکار آموزشی و ۲۹۵ آموزشگاه است.

وی افزود: از ابتدای مهر ماه سال جاری شرایط حضوری برای مدارس روستایی و مدارس با جمعیت کمتر از ۱۵۰ نفر فراهم شد که در این راستا برنامه ریزی‌هایی انجام و در مدارس روستایی هیچ مشکلی نداشته و همکاران حضور پیدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: کرونا طی ۲ سال گذشته آموزش را متأثر کرده و دانش آموزان ابتدایی مخصوصاً پایه‌های اول و دوم آسیب آموزشی دیده‌اند.

یزدان‌پناه بیان کرد: بیشترین آسیب را در حال حاضر پایه‌های سوم داشته چون هیچ متخصصی توانایی یاد دادن پایه اول را در فضای مجازی به فرزندان و خانواده‌ها نداشته و در این مدت خانواده‌ها کمک زیادی به آموزگاران کردند.

وی ادامه داد: حق آموزش و حق سلامت از مهم‌ترین کارهایی هست که باید نسبت به خانواده‌ها و فرزندان پاسخگو باشیم و حق سلامت نسبت به آموزش اولویت دارد ولی نسبت به آموزش هم نباید کوتاهی کرد.

یزدان‌پناه گفت: آموزش و پرورش دغدغه‌هایی داشته که در مرحله اول برطرف کردن نگرانی خود و در مرحله بعد برطرف کردن نگرانی خانواده‌ها، دانش‌آموزان، مدیران، فرمانداران و حتی خانواده‌هایی که فرزند دانش‌آموز نداشته ولی احساس نگرانی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در هیچ جای کشور در مناطق زرد و آبی مدارس روستا تعطیل نیست و افرادی که در مناطق روستا زندگی می‌کنند اکثراً از یک خانواده بوده و اگر مدارس حضوری نباشند باز خانواده‌ها در کنار یکدیگر هستند.

کد خبر 5417740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha