۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳

مدیرکل تعزیرات گلستان خبرداد؛

افزایش ۲۷ درصدی پرونده های قاچاق در گلستان

افزایش ۲۷ درصدی پرونده های قاچاق در گلستان

گرگان- مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: تعداد پرونده های قاچاق در گلستان طی سال گذشته ۴۹۶ فقره بوده و در سال جاری به ۶۳۰ فقره رسیده که افزایش ۲۷ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی حسام ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: مهم‌ترین محور فعالیت تعزیرات باید حضور مستمر و مؤثر در بازار باشد و با توجه به همین رویکرد هر روز یک قاضی تعزیرات با همراهی صنعت، معدن و تجارت، بسیج اصناف، بهداشت و غیره در سطح بازار حضور دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از افزایش ۱۲۵ درصدی تشکیل پرونده سیار در استان خبر داد و افزود: در زمینه پیشگیری و آموزش اقداماتی انجام و جلسات متعددی با بازرسان برگزار شده است.

حسام ادامه داد: انبار باید ثبت جامع انبارها شده و ورود و خروج کالا به آن هم ثبت شود در غیر این صورت کالای قاچاق محسوب می‌شود و باید برای جامعه هدف مجموعه قوانین تشریح شود.

وی عنوان کرد: هدف از ثبت انبارها و ورود خروج آن این است که دولت از موجودی کالاها مطلع باشد و بتواند در موارد خاص تصمیم‌گیری کند.

وی بیان کرد: استفاده از دیده بان دادگستری یکی از راه‌های نظارت بوده و سامانه سجام قوه قضائیه چهار هزار و ۵۰۰ عضو دارد و از این جامعه خواسته شده تا آدرس انبارها را به ما بدهد تا بتوان این تخلفات را کشف کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت که طرح پیشگیری احتکار از ۱۸ دی ماه در استان آغاز شده و هدف از اجرای آن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در برابر اخلالگران اقتصادی و نظارت بر روند تأمین و توزیع کالاهای اساسی است.

وی در خصوص عملکرد این نهاد هم گفت: تعداد پرونده‌های ورودی به شعب در ۱۰ ماه سال گذشته هشت هزار و ۸۳۱ فقره پرونده بوده که در سال جاری به ۱۱ هزار و ۴۷۱ فقره رسیده و رشد ۳۰ درصدی داشته است.

حسام بیان کرد: ارزش ریالی محکومیت هم در سال گذشته ۴۵۸ میلیارد و ۵۹۱ میلیون و ۳۷۶ هزار ریال بوده که در سال جاری به ۴۷۶ میلیارد و ۲۰۹ میلیون و ۱۶۹ هزار ریال رسیده و ۶ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص مدت زمان رسیدگی هم گفت: این زمان در زمینه کالا و خدمات ۱۲ روز، در بخش بهداشت ۱۰ روز و در قاچاق ۱۴ روز بوده و در مجموع کل رسیدگی ۱۱ روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان ادامه داد: تعداد پرونده قاچاق در گلستان در سال گذشته ۴۹۶ فقره بوده و در سال جاری به ۶۳۰ فقره رسیده و افزایش ۲۷ درصدی داشته است.

طبق گفته وی ۴۷۰ فقره از این پرونده‌ها مربوط به قاچاق چوب و ۱۰۴ فقره مربوط به ماینر است.

کد خبر 5418148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha