۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۵۶

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی خبر داد؛

افزایش دمای هوای خراسان رضوی از فردا

افزایش دمای هوای خراسان رضوی از فردا

مشهد ـ  کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه ناپایدار بارشی فردا از نوار شرقی خراسان رضوی خارج و جوی پایدار در استان حاکم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آذر رضایی‌پور اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، در حال حاضر آسمان خراسان رضوی در غالب نقاط نیمه ابری تا ابری است و در برخی از ایستگاه‌ها نیز مه با کاهش دید گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: استان خراسان رضوی طی دو روز گذشته تحت تأثیر سامانه‌ای ناپایدار و بارش‌زا بود که موجب بارش‌های به نسبت خوبی در استان طی این مدت شد به‌طوری که بیشترین بارش باران از ایستگاه فرودگاهی شهرستان مشهد با ۱۱.۸ میلیمتر و بیشترین بارش برف با ارتفاع هشت سانتیمتر از شهرستان کلات ثبت شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی انتظار می‌رود از امروز از حجم و گستره بارش‌ها در استان خراسان رضوی کاسته شود گرچه بارش‌ها به صورت متناوب و پراکنده تا اوایل فردا ادامه خواهد داشت.

رضایی‌پور گفت: همچنین در ساعات بعدازظهر امروز در این استان به ویژه در نواحی شمالی آن، بارش‌های پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهر مشهد بین یک درجه سانتیگراد زیر صفر تا ۱۱ درجه سلسیوس در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد به هشت درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به حدود ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

وی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای هشت درجه زیر صفر و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

رضایی‌پور افزود: بیشترین شدت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان بجستان با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

کد خبر 5419182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha