۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس اعلام کرد؛

تامین ۹۶ درصدی اوره مورد نیاز کشاورزان فارس

تامین ۹۶ درصدی اوره مورد نیاز کشاورزان فارس

شیراز- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس گفت: ۹۶ درصد اوره مورد نیاز کشاورزان استان فارس به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین نهاده‌های کشاورزی از طریق پتروشیمی‌های فعال کشور تأمین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید ابراهیمی زاده پیش از ظهر سه شنبه در خصوص تخصیص کود شیمیایی به استان فارس بیان کرد: توزیع کود شیمیایی اوره که از محل تولیدات شرکت‌های پتروشیمی داخل کشور تأمین می‌شود، پرمصرف‌ترین نهاده کشاورزی است و طی دو سال اخیر نسبت به سنوات گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده، بطوری که در استان فارس تاکنون بیش از ۹۶ درصد سهمیه استان تخصیص و نزدیک به ۹۰ درصد آن بین شهرستان‌های استان توزیع گردیده است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که شش هزار و ۳۰۰ تن بوده معادل ۴ درصد و نسبت به دو سال قبل بیش از ۴۰ هزار و ۲۰۰ تن که معادل ۳۶ درصد بوده رشد داشته است.

ابراهیمی زاده ابراز کرد: در خصوص کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه نیز با تدابیری که از ابتدای کشت پاییزه اندیشیده شد، شاهد افزایش توزیع ۵۱۰ درصدی، معادل ۱۰ هزار و ۹۵۰ تن بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم این در حالی است که هم اکنون و در پایان فصل کشت، نزدیک به ۹ هزار تن از انواع کودهای فسفاته و پتاسه در انبارهای سازمانی شرکت موجود و آماده استفاده است.

حمید ابراهیمی زاده نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر کودهای ازته که روند رو به رشد توزیع آن ادامه داشته و علاوه بر مقادیر تأمینی روزانه از محل پتروشیمی، از ذخیره انباری خوبی نیز برخودار هستیم، در زمینه تأمین و توزیع کودهای فسفاته و پتاسه نیز حتی برای کشت بهاره آتی تدارک لازم دیده شده و هیچ مشکلی در توزیع فراگیر آن در سطح استان وجود ندارد.

کد خبر 5419923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha