۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱

رخشانی مهر مطرح کرد؛

ساخت و تحویل روزانه ۴۰ کلاس درس در سال ۱۴۰۰

ساخت و تحویل روزانه ۴۰ کلاس درس در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساخت و تحویل روزانه ۴۰ کلاس درس در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در مراسم افتتاح ۲۹۵۰ پروژه آموزشی که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد در خصوص میزان ساخت مدارس در کشور گفت: در سال ۱۴۰۰ با احتساب حدود ۱۳۰۰ کلاس درس که در هفته معلم تحویل داده شد؛ از ابتدای امسال به طور میانگین روزانه ۴۰ کلاس درس تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها شده است.

در ادامه این مراسم یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: برای بهره برداری از این طرح‌های آموزشی در استان، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
لیوانی افزود: محل اجرای طرح‌های آموزشی آماده بهره برداری در مناطق آموزشی بندرترکمن، گمیشان، مراوه تپه، علی آباد، آزادشهر و رامیان است.

امروز همچنین ۳۶۶ کلاس درس در قالب ۹۳ مدرسه گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم اظهارداشت: از این تعداد مدرسه ۸۵ مدرسه در مناطق روستایی و ۹ مدرسه در مناطق شهری قرار گرفته و برای ساخت آنها یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل منابع دولتی، خیری و مشارکتی هزینه شده است.
میثم لکزایی زیربنای این مدارس را ۲۹ هزار و ۳۸۷ مترمربع عنوان کرد و افزود: با این تعداد کلاس درس، بیش‌از ۱۱ هزار نفر دانش‌آموز از فضا و تجهیزات استاندارد بهره‌مند خواهند شد.

بهره برداری از ۱۴ واحد آموزشی استان همدان از دیگر برنامه‌های امروز معاون اول رئیس جمهور از طریق ارتباط تصویری بود که در دفتر استاندار با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

محمدحسین مرادی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در این ارتباط گفت: این اداره کل در راستای گسترش عدالت آموزشی ۱۰۴ کلاس درس و اتاق در قالب ۱۴ پروژه آموزشی و پرورشی را در دهه مبارک فجر به ادارات آموزش و پرورش استان تحویل داده است.

مرادی افزود: این پروژه‌ها که با اعتبار ۴۹۰ میلیارد ریال ساخته شده است با ۱۵ هزار و ۷۱۳ متر مربع زیربنا در همه سطوح آموزشی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

همزمان با سراسر کشور در هفتمین رور از ایام الله دهه مبارک فجر با پیام تصویری معاون اول رئیس جمهور مدرسه ۱۵ کلاسه خیرساز با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان روز سه شنبه در کرج مورد بهره برداری قرار گرفت.

حسن مهرانی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز روز سه شنبه در آئین گشایش مدرسه بنیاد خیریه قلم چی کرج با اشاره به اینکه این پروژه به صورت نمادین در خط چهار حصار کرج گفت: استان البرز ۱۱ مدرسه قابل افتتاح با ۱۰۵ کلاس درس جدید با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان دارد که به صورت خیری- مشارکتی ساخته شده است.

مهرانی اظهارداشت: این مدرسه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و با زیر بنای ۲ هزار و ۳۴۱ متر مربع احداث شده است.

وی بیان داشت: عملیات ساخت این مدرسه از سال ۹۸ آغاز شد که با همت بنیاد خیریه قلم چی تکمیل و آماده تحویل به آموزش و پرورش شد و از مجموع ۱۱ پروژه آموزشی قابل افتتاح در استان البرز تنها هزینه ۲ پروژه آموزشی به صورت ملی و مابقی خیرساز - مشارکتی تأمین شده است.

در بخش دیگری از این مراسم ۲۴ مدرسه با ۷۷ میلیارد تومان اعتبار به صورت ویدئو کنفرانس در استان کرمانشاه افتتاح شد.

مرزبان نظری مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در این مراسم گفت: مدارس افتتاح شده با ۱۳۵ کلاس درس با اعتباری حدود ۷۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ۲۰ پروژه آن با مشارکت خیرین به انجام رسیده است.

نظری افزود: در چهار سال گذشته میزان اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش ۵۰ درصد کاهش یافته در حالی که در بحث اعتبارات ملی رقمی نزدیک به ۹۳۴ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات ملی تخصیص کامل ۲۲۹ میلیارد تومان داشتیم و اعتبارات استانی هم ۲۹ میلیارد تومان مصوب شده که رقمی حدود هفت میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

کد خبر 5420077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha