۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

۸۵ درصد پزشکان فعال در زنجان با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند

۸۵ درصد پزشکان فعال در زنجان با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند

زنجان-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: ۸۵ درصد پزشکان فعال در استان زنجان با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب شیویاری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: میانگین هزینه این سازمان برای هر بیمار کرونایی حدود ۵ میلیون تومان است.

وی اظهار داشت: آمار پرونده‌های بستری برای بیماران کرونایی در این استان حدود ۱۵ هزار مورد ثبت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، به طرح ارائه تسهیلات به زوج‌های نابارور ابراز بی اطلاعی کرد و ابراز داشت: جزئیات این طرح اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شیویاری از طراحی بسته‌های خدمتی بیمه سلامت به اقشار مختلف جامعه خبر داد و گفت: در این راستا بیمه سلامت از زوج‌های نابارور حمایت کرده و خسارت‌های متفرقه به آنها را بر اساس اسناد ارائه شده برای سال جاری طبق چارچوب تدوین شده پرداخت خواهد کرد.

شیویاری با تاکید بر همه گیر شدن اجرای طرح نسخه الکترونیکی، افزود: در حال حاضر به جز موارد نادر همین نسخ به صورت الکترونیکی صادر و پذیرش می‌شود.

وی به معضلات موجود در اجرای طرح نسخه الکترونیکی اعلام کرد و افزود: هر چند خیلی از مشکلات حل شده ولی تلاش‌ها برای رفع کامل ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان از تشکیل کارگروه ویژه برای شناسایی و فراهم کردن زمینه پوشش بیمه‌ای افراد ساکن در مناطق کم‌برخوردار بر اساس یک طرح ملی خبر داد و گفت: در حال حاضر ساکنان ۲۰ محله مشمول قرار گرفتن در این طرح هستند که ۱۰ محله در شهرستان زنجان، دو محله در خدابنده، چهار محله در ابهر، سه محله در خرم‌دره و یک محله هم در سلطانیه قرار دارند که در حال حاضر ۱۰۰ نفر با استفاده از مزایای این طرح در بیمه سلامت پذیرش شده‌اند.

شیویاری افزود: حدود ۸۵ درصد پزشکان فعال در استان زنجان با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند و ۱۰۰ درصد مراکز فیزیوتراپی هم طرف قرارداد این بیمه هستند.

وی به پرداخت‌های موسسات دولتی و خصوصی توسط این سازمان اشاره کرد و ابراز داشت: عملکرد این سازمان در پرداخت بدهی ارائه کنندگان خدمت طرف قرارداد نسبت به گذشته بسیار بهبود پیدا کرده و در حال حاضر مطالبات بخش خصوصی تا آذرماه به صورت کامل پرداخت شده و مطالبات دی ماه در آستانه پرداخت قرار گرفته و مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی تا مهرماه تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به برنامه طراحی شده برای تهاتر ساختمان قدیم بیمه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و گفت: تهاتر طبق قوانین کشوری و بر اساس توافق، انجام خواهد شد.

کد خبر 5421011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha