۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۵۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

رفع مشکل صادرات محصولات گلخانه ای دهاقان در دستور کار است

رفع مشکل صادرات محصولات گلخانه ای دهاقان در دستور کار است

دهاقان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: نامه‌نگاری‌های لازم برای رفع مشکل صادرات محصولات گلخانه‌ ای دهاقان انجام شده و به زودی تیمی از مسئولان برای بازدید به دهاقان خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد مرادمند عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان اظهار کرد: با توجه به نیاز به مصرف بهینه آب در کشور، روی آوردن به کشت گلخانه‌ای ضرورت ویژه در کشور تلقی می‌شود، باید نگاه جدید و ویژه به گلخانه‌ها داشته باشیم و مسئولان هم حامی گلخانه‌داران باشند.

وی عنوان کرد: در آمایش سرزمینی، سند ملی آب و الگوی کشت را به روز کردیم و در اختیار فرمانداران قرار دادیم و مشخص شد که شهرستان دهاقان باید چه میزان گلخانه صیفی و گل احداث کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی دهاقان از افزایش ۱۰ برابری محصولات کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: ما در کشت گلخانه‌ای سعی بر تولید محصول در خارج از فصل را داریم و با توجه به اینکه به جای سطح زمین از فضای گلخانه‌ای استفاده می‌شود، محصولات تا ۱۰ برابر افزایش می‌یابند.

وی افزود: محصولات گلخانه‌ای ایران از سوی کشور روسیه برگشت داده شد و صادراتی که اولویت دهاقان بود در حال حاضر متوقف و منجر به ضرر گلخانه‌داران شده است.

مرادمند اذعان کرد: نامه‌نگاری‌های لازم برای رفع مشکل انجام شده و به زودی تیمی از مسئولان برای بازدید به دهاقان خواهند آمد.

وی با اشاره به همکاری دولت و بانک تصریح کرد: از بانک‌ها هم تقاضا داریم تا نهایت مساعدت را با گلخانه‌داران به ویژه افراد خسارت دیده داشته باشند و و دولت هم به کمک بانک‌ها بیاید.

در ادامه فرماندار شهرستان دهاقان اظهار داشت: شهرستان دهاقان ظرفیت بسیار خوب و مناسبی برای کشت گلخانه‌ای دارد و این را ثابت کرده است و در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد.

علی جمشیدیان افزود: در کشور و حتی در سطح بین المللی دهاقان را با نام گل و گلخانه می‌شناسند زیرا توانسته در این زمینه تبدیل به برندی معتبر و موفق شود.

وی گفت: صادرات محصولات دهاقان به ویژه فلفل دلمه‌ای به کشور روسیه برای گلخانه‌داران اولویت و حائز اهمیت است.

فرماندار دهاقان عنوان کرد: با توجه به لغو صادرات دهاقان به کشور روسیه، پیگیری رفع این مشکل بسیار ضروری است و درصدد بررسی و اقدام جدی هستیم.

حمایت از خسارت دیدگان

حمید رفیعی گلخانه‌دار دهاقانی نیز با حضور در این مراسم اظهار داشت: ما به قصد مصرف بهینه آب به سمت کشت گلخانه‌ای رفتیم و همه سختی‌ها را تحمل کردیم اما متأسفانه مشکلات بسیار هستند.

گلخانه‌دار دهاقانی افزود: سود اصلی گلخانه‌های دهاقان در صادرات محصول نمایان می‌شود اما با لغو صادرات متحمل ضرر و زیان و خسارت شده‌ایم.

وی تاکید کرد: گلخانه‌های تازه تأسیس با کمک تسهیلات اقدام به کشت نموده‌اند اما اکنون در پرداخت اقساط دچار مشکل هستند و بر این اساس به حمایت مسئولان نیاز داریم.

کد خبر 5421243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha