۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه مطرح کرد؛

اشتغالزایی ۷۱۰ نفری درپی افتتاح واحد فروآلیاژ اسلام آبادغرب

اشتغالزایی ۷۱۰ نفری درپی افتتاح واحد فروآلیاژ اسلام آبادغرب

کرمانشاه- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: واحد فروآلیاژ اسلام آبادغرب اشتغالزایی ۷۱۰ نفر را درپی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحمزه حیدریان صبح پنجشنبه در آئین افتتاح کارخانه فروآلیاژ اسلام آبادغرب اظهار کرد: افتتاح نخستین پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و دومین پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه هستیم.

وی افزود: عملیات اجرایی پروژه کارخانه فولاد آلیاژ سیلیکون منگنز در شهریور ماه ۱۳۹۸ آغاز و امروز شاهد بهره‌برداری آن با حضور معاون وزیر اقتصاد هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه تصریح کرد: تولید این کارخانه فروآلیاژ سیلیکون منگنز بوده که ترکیبی از فلزات آهن در این کارخانه برای استفاده کارخانه‌های فولاد و چدن تولید می‌شود و قدمت این محصول به ۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد که کشورهای اوکراین، چین، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی نزدیک ۷۵ درصد این محصول را تولید می‌کند.

حیدریان بیان کرد: کشور چین بزرگترین تولید کننده این محصول با سه میلیون تن در سال است و به خاطر صرفه اقتصادی مورد استفاده صنایع فولادی و چدنی قرار می‌گیرد و سرمایه‌گذاری در این پروژه ۱۰۰ درصد خارجی ۱۰ میلیون یورو را با اشتغالزایی مستقیم حدود ۲۱۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم ۵۰۰ نفر را دارا است.

وی ادامه داد: تأثیر این پروژه در استان کرمانشاه رونق در بازار معادن بوده که از خام‌فروشی منگنز و سیلیس که عمده مواد اولیه این کارخانه جلوگیری می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: مواد اولیه وارد کارخانه شده و فرآوری می‌شود و ظرفیت کارخانه ۱۵ هزار تن در سال است که نزدیک به ۱۰ درصد از نیاز کشور به واردات این محصول را تأمین می‌کند.

حیدریان افزود: در کل کشور ۲۶۴ هزار تومان مصرف سالانه این مواد است که ۳۵ درصد تولید داخل بوده و ۶۵ درصد واردات صورت می‌گیرد و در فاز اول این کارخانه ۱۰ درصد از نیاز واردات کشور تأمین می‌شود و ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی سالیانه دارد و با افتتاح این پروژه راهی برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به استان کرمانشاه باز می‌شود.

کد خبر 5421643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 0
      اگه مستخدمین "بومی" باشند، حسابه و گرنه به کام دیگران.