۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۵۵

در مسکو؛

وزیر امور خارجه انگلیس همتای روسی خود را به لندن دعوت کرد

وزیر امور خارجه انگلیس همتای روسی خود را به لندن دعوت کرد

در جریان نشست مشترک در مسکو، وزیر امور خارجه انگلیس از لاوروف دعوت کرد تا در ماه‌های آینده به لندن سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دفتر وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که «لیز تراس»، وزیر امور خارجه از سرگئی لاوروف همتای روسی خود دعوت کرده است تا در ماه‌های آینده به لندن سفر کند.

وزیر امور خارجه انگلیس درباره رابطه با روسیه خاطرنشان کرد: «اختلافات ما با سیاست تهاجمی دولت روسیه در قبال اوکراین است نه با مردم روسیه.» او همچنین بر پیوندهای فرهنگی و آموزشی بین روسیه و انگلیس تاکید و از لاوروف دعوت کرد تا در آینده نزدیک به انگلیس سفر کند.

در ادامه بیانیه لندن آمده است: «انگلیس می‌خواهد شاهد بهبود روابط دوجانبه باشد، اما این بستگی به این دارد که روسیه تنش‌زدایی را انتخاب کند و مسیر دیپلماسی را در پیش بگیرد.»

این بیانیه وزارت خارجه انگلیس پس از دیدار «لیز تراس» با وزیر امور خارجه روسیه منتشر شده است. لیزتراس در دیدار با سرگئی لاوروف گفت که تجمع تهاجمی نیروهای روسیه در مرز اوکراین، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می‌کند و روسیه باید به تعهدات بین المللی خود عمل کند.

این مقام انگلیس افزود: «هرگونه تهاجم بیشتر روسیه به اوکراین عواقب بزرگ و هزینه‌های سنگینی را به همراه خواهد داشت. روسیه باید تنش زدایی کند، نیروهای خود را از مرز خارج و مسیر دیپلماتیکی را همانطور که متحدان ناتو پیشنهاد داده بودند دنبال کند.»

لیز تراس همچنین هشدار داد که اقدام روسیه تنش‌ها را افزایش داد. در بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه انگلیس آمده است: «وزیر خارجه به حق هر کشوری برای انتخاب ترتیبات امنیتی خود اشاره و این تصور را که بهبود امنیت یک کشور تهدیدی برای کشور دیگر است رد کرد.»

لیز تراس و سرگئی لاوروف همچنین در گفتگوهای روز پنجشنبه خود در مسکو درباره همکاری در مورد وضعیت افغانستان و بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفتگو کردند.

براساس بیانیه وزارت خارجه انگلیس، وزیر امور خارجه این کشور گفت: به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، بریتانیا و روسیه مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را دارند و دو طرف درباره همکاری در زمینه رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت افغانستان گفتگو کردند.

کد خبر 5422073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha