۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۲۰

معاون سازمان صمت:

۱۳۵ هزار بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی آذربایجان غربی انجام شد

۱۳۵ هزار بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی آذربایجان غربی انجام شد

ارومیه - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۳۵ هزار و ۹۸۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی انجام شده است.

ایرج مرندی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا ۱۹ بهمن ۱۳۵ هزار و ۹۸۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی انجام شده است، افزود: طی بازرسی‌های انجام شده ۹ هزار و ۳۳۰ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۵ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

وی ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۶۵۱ مورد بازرسی در راستای نظارت بر عملکرد انبار کالاها در استان انجام و ۶۷ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۱۵۳ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری در راستای جلوگیری و مبارزه با قاچاق کالا در استان ۵ هزار و ۸۴ مورد بازرسی انجام و ۱۸۹ فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۵۳۴ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال تشکیل و به مراجع ذیربط ارسال شده است.

مرندی خاطرنشان کرد: بازرسی‌های انجام شده از ابتدای سال جاری ۲۸ هزار و ۲۲۲ مورد با تشکیل ۳ هزار و ۶۸۰ فقره پرونده به ارزش بیش از ۵۲۱ میلیارد ریال در حوزه تولیدی صنفی و غیر صنفی، ۷ هزار و ۹۷۴ مورد با تشکیل ۳۰۷ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۳۸ میلیارد و ۶۹۳ میلیون ریال از واحدهای عمده فروشی است.

وی تشکیل ۸۳ هزار و ۳۰۰ مورد با تشکیل ۴ هزار و ۱۴۵ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۳۵ میلیارد ریال از واحدهای خرده فروشی، یک هزار و ۹۵۹ مورد با تشکیل ۹۷ فقره پرونده به ارزش بیش از ۳ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال از انبارها و سردخانه‌ها، ۱۴ هزار و ۳۶۹ مورد با تشکیل یک هزار و ۸۱ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۱۰۸ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال از واحدهای خدماتی و ۱۶۰ مورد با تشکیل ۲۰ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴۰۹ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال از شرکت‌های وارد کننده را از مهمترین اقدامات عنوان کرد.

کد خبر 5422957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha