۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۸

مسئول بهداشت محیط کرمانشاه:

روزانه ۳.۵ تن زباله عفونی در مراکز درمانی کرمانشاه تولید می‌شود

روزانه ۳.۵ تن زباله عفونی در مراکز درمانی کرمانشاه تولید می‌شود

کرمانشاه- مسئول بهداشت محیط کرمانشاه گفت: روزانه ۳.۵ تن زباله عفونی و پسماند خطرناک در مراکز درمانی کرمانشاه تولید می‌شود.

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شهرستان کرمانشاه ۱۴ بیمارستان و یک هزار و۵۰۰ مطب، درمانگاه و کلینیک تخصصی و غیر تخصصی وجود دارد که روزانه در حدود ۳.۵ تن زباله عفونی و پسماند خطرناک تولید می‌کنند.

وی افزود: طبق قانون مدیریت پسماند هر گونه بازیافت و دفع غیر بهداشتی پسماندهای پزشکی جرم محسوب می‌شود و هر گونه تخلف در دفع پسماندها پیگیری می‌شود و طبق قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: در تمامی بیمارستان‌های شهرستان کرمانشاه دستگاه‌های هیدروکلاو و اتوکلاو جهت بی خطرسازی زباله‌های بیمارستانی وجود دارد که با حجم بالا زباله‌های عفونی را بی خطر و آماده دفع می‌کنند.

خدادادیان بیان کرد: زباله‌های بی خطر شده زیر نظر اداره بهداشت و علوم پزشکی و محیط زیست جمع‌آوری حمل و به شرکت‌های انتقال دهنده به محل دفن زباله‌ها تحویل می‌شوند.

وی گفت: در خصوص پسماندها و زباله‌های عفونی مطب‌ها نیز ۲ شرکت زیر مجموعه وزارت بهداشت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی برای بی خطرسازی زباله‌های خطرناک قرارداد دارد و تمام مراحل بی خطر سازی و دفن زباله‌های عفونی رصد می‌شود.

خدادادیان تصریح کرد: علاوه بر اینکه بیمارستان‌ها کار آزمایش پسماندهای خروجی را انجام می‌دهند یک شرکت به منظور نظارت به صورت سرزده کار آزمایش و نمونه برداری از زباله‌های بی‌خطر شده را بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اداره بهداشت محیط در مورد تخلف در بی خطرسازی، امحا و دفن پسماندهای خطرناک و زباله‌های عفونی هیچ‌گونه اغماضی ندارد و با متخلفین طبق قانون برخورد می‌شود.

کد خبر 5423653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha