۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹

وجود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تولید کننده بخش کشاورزی در کشور

وجود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تولید کننده بخش کشاورزی در کشور

سنندج- مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تولید کننده بخش کشاورزی در کشور فعالیت دارند و امنیت غذایی ایرانیان را رقم زده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ محمدی روز یکشنبه در مراسم معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سنندج اظهار کرد: دستیابی به اقتدار غذایی شعار اصلی وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است.

وی افزود: هم اکنون ۱۵ استان کشور بیش از ۷۰ درصد محصولات کشاورزی را تولید می‌کنند که کردستان یکی از این استان‌های ویژه است.

محمدی تصریح کرد: با افزایش سطح زیر کشت زمین‌های آبی در استان کردستان شاهد ارتقای جایگاه این استان حاصلخیز در روند توسعه کشور و تأمین مواد غذایی ایرانیان خواهیم بود و در این راستا حمایت و توجه ویژه به این استان داریم.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: شعار دولت سیزدهم در بخش کشاورزی تحقق اقتدار غذایی است و در این راستا برنامه‌هایی داریم که دست دلالان را در بخش کشاورزی کوتاه و عدالت را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را برقرار کنیم.

محمدی افزود: در حال حاضر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تولیدکننده در بخش کشاورزی داریم که بیش از ۹۵ درصد امورات کشاورزی کشور را انجام می‌دهند و با تغییر و تحولاتی که در بخش کشاورزی در حال شکل گیری است در آینده با تولید محصولات کشاورزی در آپارتمان‌ها و مکان‌های مختلف شهری از واردات بسیاری از کالاها در این بخش بی نیاز خواهیم شد.

عبدالله رشیدی پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی زمینه ساز توسعه اقتصادی استان کردستان است و حمایت از این بخش جزو اولویت‌های دولت است.

وی افزود: بهبود وضعیت اشتغال و تولید در کردستان اولویت دولت است و در این راستا توجه ویژه به بخش کشاورزی داریم.

در پایان این مراسم از خدمات دو ساله محمد فرید سپری تقدیر به عمل آمد و پیمان اسکندری به عنوان سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی کردستان معرفی شد.

کد خبر 5424323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha