۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۴۷

معاون دادگستری استان بوشهر:

قوانین بانکی و سرمایه‌گذاری نیازمند بازنگری است

قوانین بانکی و سرمایه‌گذاری نیازمند بازنگری است

بوشهر- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: برخی از قوانین بانکی و سرمایه‌گذاری نیازمند بازنگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، الماس گشتاسبی عصر یکشنبه در نشست با سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی استان بوشهر اظهار داشت: مشکلات بانکی یکی از مهمترین معضلات بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در کشور و استان بوشهر است.

وی اضافه کرد: در حوزه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید مشکلات زیادی در حوزه سرمایه گذاری می‌بینیم که در مناطق آزاد یا غیره وجود دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر افزود: بانک سرمایه را در اختیار قرار می‌دهد ولی چون به خاطر برخی موانع کار انجام نشده است بانک اقدام به طرح دعوی می‌کند و یک شرکت را تملک می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از معضلات این مقررات و قوانین است و قوانین باید اصلاح شود. برخی شرکت‌ها به مشکل برخورده‌اند و باید تلاش کنیم که مشکلات بانک‌ها را حل کنیم.

گشتاسبی با اشاره به اینکه مردم بوشهر از منطقه آزاد فقط گرانی نصیبشان شده است تاکید کرد: باید پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی و فرهنگی را داشته باشیم تا مردم آسیب نبینند.

لزوم اصلاح قوانین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر ادامه داد: باید صنایع مربوط در استان متناسب با ظرفیت‌ها ایجاد شود از جمله بسته‌بندی محصولات کشاورزی که باید گسترش یابد.

وی بیان کرد: شعب ویژه قضائی برای سرمایه‌گذاری و اقتصادی ایجاد شود و پرونده‌های صنعتی بدون معطلی رسیدگی شوند تا صنعت معطل نشود.

گشتاسبی خاطرنشان کرد: قانون باید اصلاح شود و قوانین دست و پاگیر اصلاح شود؛ از جمله قانون مبارزه با قاچاق. برای ورود و خروج کالا از استان مشکلات فراوانی دارند. مجری قانون و ضابط باید به قانون عمل کنند ولی باید قانون اصلاح شود.

مقاتلی معاون نیروی انتظامی استان بوشهر نیز گفت: منطقه آزاد باعث افزایش مسئولیت‌های نیروی انتظامی اضافه می‌شود و انتظار داریم که حمایت تجهیزاتی و خودرویی و زیرساختی با فرماندهی انتظامی استان برای تأمین امنیتی و انتظامی صورت گیرد.

کد خبر 5424470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha