۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۴:۴۵

برای اولین بار در دو سال گذشته رخ داد؛

مازاد ۱۱۹ میلیارد دلاری بودجه آمریکا به مدد مالیات ستانی

مازاد ۱۱۹ میلیارد دلاری بودجه آمریکا به مدد مالیات ستانی

ایالات متحده در ژانویه ماه سال جاری با ۱۱۹ میلیارد دلار مازاد بودجه روبرو شد که این میزان در بیش از ۲ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که دولت ایالات متحده در ماه ژانویه ۱۱۹ میلیارد دلار مازاد بودجه را ثبت کرده است که این امر اولین بار در بیش از دو سال گذشته رخ داده است و دلیل آن عمدتاً به رشد قابل توجه درآمدهای مالیاتی و کاهش هزینه‌های عمومی مربوط به شیوع بیماری کرونا در این کشور بر می‌گردد.

مازاد بودجه ماه ژانویه در مقایسه با کسری بودجه ۱۶۳ میلیارد دلاری آمریکا در ژانویه سال گذشته رکوردی خارق العاده برای این کشور محسوب می‌شود.

مازاد بودجه در ماه گذشته برای اولین بار ۸۳ میلیارد دلار گزارش شده که از سپتامبر ۲۰۱۹ بی سابقه بوده، این در حالی است که بزرگترین مازاد بودجه ۱۶۰ میلیارد دلار و مربوط به آوریل ۲۰۱۹ بوده است، البته باید این نکته را متذکر شد که آوریل و سپتامبر به طور سنتی ماه‌هایی با بیشترین جمع آوری مالیات در آمریکا هستند.

درآمدهای ژانویه آمریکا با رشد ۲۱ درصدی به ۴۶۵ میلیارد دلار رسیده که این جهش ۲۱ درصدی ناشی از مالیات بر درآمد و حقوق و دستمزد بوده است که خود گواهی بر افزایش میزان اشتغال و درآمد بالاترآمریکایی ها به دلیل بهبود اقتصادی است.

مخارج و هزینه‌های آمریکا در ژانویه سال جاری ۳۷ درصد کاهش یافت و به ۳۴۶ میلیارد دلار رسید.

برای چهار ماه اول سال مالی ۲۰۲۲ که از اول اکتبر آغاز شد، خزانه داری ۲۵۹ میلیارد دلار کسری گزارش کرد که ۶۵ درصد کاهش نسبت به کسری ۷۳۶ میلیارد دلاری سال قبل را نشان می‌دهد. درآمدهای سالانه تا به امروز با ۲۸ درصد رشد به ۱.۵۲ تریلیون دلار رسیده است، در حالی که هزینه‌های این دوره با ۸ درصد کاهش به ۱.۷۸ تریلیون دلار رسیده است.

کد خبر 5424543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha