۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۱

مدیرکل انتقال خون مازندران:

سهم بانوان مازندران برای اهدای خون زیر ۵ درصد است

 سهم بانوان مازندران برای اهدای خون زیر ۵ درصد است

ساری- مدیرکل انتقال خون مازندران سهم بانوان از اهدای خون در استان را پنج درصد ذکر کرد و خواستار مشارکت این قشر در اهدای خون به نیازمندان شد.

ذوالفقار تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هرچند در استان از نظر تأمین فرآورده‌های خونی دچار چالش نشدیم، افزود: در ۱۰ ماه اول سال مردم استان ۱۰۷ هزار واحد خون توسط مردم نوع دوست استان اهدا شده است.

وی نیاز اهدای واحد خون را تاپایان سال جاری ۱۳۰ هزار واحد پیش بینی کرد و با اشاره به درپیش بودن پایان سال، امیدواریم این نیاز تأمین و برآورده شود، گفت: با یاری و مشارکت مردم درتلاش هستیم نیاز به واحدهای خونی را تأمین کنیم.

وی درپیش بودن تعطیلات و موج ششم کرونا را از جمله چالش‌ها ذکر کرد و گفت: این درحالی که مازندران از استان‌های برتر در اهدای خون به شمار می‌رود و رتبه دوم اهدای خون را به خود اختصاص داده است.

تقوی یادآور شد: در پایگاه‌های انتقال خون تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم و هیچ نگرانی در زمینه شیوع و انتقال ویروس وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید براینکه به همه گروه‌های خونی در استان نیاز داریم، درباره استقبال بانوان گفت: سهم بانوان استان در اهدای خون زیر پنج درصد است و این درحالی درصد بالایی از بانوان شرایط اهدای خون را دارا هستند.

کد خبر 5424649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha