۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷

امروز دوشنبه؛

وزارت دفاع انگلیس: حق انتخاب در عضویت در ناتو با کی یف است

وزارت دفاع انگلیس: حق انتخاب در عضویت در ناتو با کی یف است

مقام ارشد وزارت دفاع انگلیس درباره اظهارات اخیر سفیر اوکراین در لندن گفت که کشورش از هر تصمیمی که کی یف برای عضویت و یا عدم عضویت در ناتو بگیرد، حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جیمز هیپی» از مقامات ارشد وزارت دفاع انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که لندن از هر تصمیمی که کی یف درباره خواسته اش درباره عضویت در ناتو بگیرد، حمایت می‌کند.

وی در همین رابطه و در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سفیر اوکراین در انگلیس، گفت: اگر اوکراین تصمیم بگیرد که پیشنهاد کند به عضویت ناتو در نمی‌آید، ما از آن حمایت می‌کنیم. این به عهده اوکراینی‌هاست که در این باره تصمیم بگیرند.

هیپی در ادامه افزود: به همین ترتیب، اگر اوکراین بخواهد موضع خود را حفظ کند و بگوید که در آینده ممکن است بخواهد به ناتو بپیوندد، ما نیز از آن حمایت می‌کنیم، زیرا این همان چیزی است که (قدرت) حاکمیت نامیده می‌شود و ما از آن حمایت می‌کنیم.

سفیر اوکراین در لندن اعلام کرده است که در مورد انصراف اوکراین از عضویت در ناتو صحبت نکرده است، بلکه مسئله این است که اکنون که کی یف در خانواده ناتو نیست، باید توافقات دوجانبه با لندن یا واشنگتن باشد.

وی پیشتر در مصاحبه با کانال ۵ رادیو بی بی سی گفته بود چنانچه انصراف از درخواست عضویت در ناتو به ممانعت از جنگ منجر شود، کی یف روی این گزینه تأمل خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرده بود که اوکراین به دنبال بهترین راه برای برون رفت از این بحران است.

کد خبر 5424995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha