۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوش:

مراسم اعتکاف با ۲۰ درصد ظرفیت مساجد شهرستان شوش برگزار می‌شود

مراسم اعتکاف با ۲۰ درصد ظرفیت مساجد شهرستان شوش برگزار می‌شود

شوش- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوش با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: برای برگزاری آئین اعتکاف از ۲۰ درصد ظرفیت مساجد دارای مجوز برگزاری استفاده می‌شود.

حجت الاسلام عارف آل‌کثیر به خبرنگار مهر بیان کرد: اعتکاف از سنت‌های ناب اسلامی است که به دلیل جامعیت آن، عبادت‌هایی مثل نماز، روزه، تلاوت قرآن کریم، روزه داری و دعا را در دل خود داشته و سهم بسزایی در گسترش معنویت و اصلاح جامعه ایفا می‌کند.

وی گفت: این مراسم برای جدا شدن از دنیا و تعلقات آن و برقراری ارتباط خالصانه با خدا هر ساله در ایام البیض (روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵) رجب انجام می‌شود و امسال برگزاری این مراسم مصادف با روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه برابر با ۲۶، ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ بوده که متأسفانه مقارن با پیک ششم شیوع بیماری کرونا سوش اومیکرون است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی افزود: امسال مراسم معنوی اعتکاف با حفظ همه دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی و استانی کرونا و به صورت محدود در مساجد شهرستان شوش برگزار می‌شود.

آل‌کثیر یادآور شد: شرایط و دستورالعمل‌های برگزاری این مراسم در استان شامل برگزاری مراسم با ۲۰ درصد ظرفیت مسجد، ارائه مدرک تست pcr هنگام ثبت‌نام داوطلبان، ارائه مدرک تزریق واکسن کرونا، استفاده از ماسک، تب سنجی هنگام ورود به مسجد، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده مناسب از ماسک و اقلام عبادی شخصی «مهر و جانماز و کتاب‌های دعا و…» الزامی است.

وی با بیان اینکه متولیان برگزاری اعتکاف باید به دقت پروتکل‌های تصویب شده در ستاد استانی کرونا را رعایت کنند، گفت: بازدید و سرکشی از مراسم‌های اعتکاف برای رعایت کامل پروتکل‌ها صورت خواهد گرفت.

کد خبر 5425380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha