۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان:

مرمت بازار تاریخی دامغان آغاز شد

مرمت بازار تاریخی دامغان آغاز شد

دامغان- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان گفت: مرمت اضطراری و ساماندهی بازار تاریخی دامغان با اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، مهدی قاسمی با بیان اینکه مرمت بازار تاریخی دامغان آغاز شد، تاکید کرد: مرحله جدید مرمت بازار سنتی دامغان با اجرای دوخت و دوز ترک‌ها، طاق‌ها و تویزه‌ها و اندود برداری و سبک‌سازی طاق‌ها آغاز شده است.

وی افزود: دوغ آبریزی برای استحکام‌بخشی، اجرای اندودهای حفاظتی کاه‌گل و اجرای سفیدکاری زیر طاق‌های گذر اصلی از دیگر اقدامات مرمتی در این مرحله از عملیات ساماندهی بازار دامغان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان تصریح کرد: با هدف پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از ریزش گنبدها و سامان‌دهی این بنای تاریخی، عملیات مرمت اضطراری بازار با اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: میراث‌فرهنگی برای ترمیم و مرمت بخش‌های مختلف بازار برنامه دارد که در صورت همراهی کسبه بازار، همکاری دیگر نهادهای مرتبط و تخصیص اعتبار، عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بازار سنتی دامغان از لحاظ معماری و قدمت تاریخی، گفت: بازار سنتی دامغان یکی از یادگاری دوران قاجار در دامغان است و در بخش معماری، می‌توان به سقف دالانی و گنبدی شکل آن اشاره کرد که گنبدها یکی در میان دارای نورگیر است.

کد خبر 5425602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha