۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم شد

کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم شد

ارومیه- معاون اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته ناسالم برای گروههای حساس بوده است که این روند همچنان ادامه دارد.

سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت هوای استان افزود: به علت انباشت آلاینده‌های جوی در نقاط پر تراکم ارومیه شاخص هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته، با ۱۰۳ و در ساعت منتهی به هشت صبح روز چهارشنبه نیز با همین عدد ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد، ادامه داد: مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن در کاهش آلودگی هوا مؤثر است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی بیان کرد: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی شامل آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری ضروری است.

وی گفت: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز باید جزو اولویت شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 5426326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha