۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹

معاون سازمان صمت استان سمنان:

۱۲۲ اتحادیه صنفی در استان سمنان فعال است

 ۱۲۲ اتحادیه صنفی در استان سمنان فعال است

سمنان- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه ۱۲۲ اتحادیه صنفی در استان فعال است، گفت: این اتحادیه‌ها نقش بسزایی در توسعه اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا مداح صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات صمت استان سمنان از فعالیت ۱۲۲ اتحادیه صنفی در استان سمنان خبر داد و تاکید کرد: این اتحادیه‌ها بر ۳۲ هزار واحد صنفی استان نظارت دارند.

وی افزود: در استان سمنان پنج هزار و ۱۶۵ واحد صنفی تولیدی، ۱۶ هزار و ۲۱۶ واحد صنفی توزیعی و ۱۰ هزار و ۷۰۱ واحد خدمات فنی فعال است، تاکید کرد: در یک سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر در اصناف استان شاغل و مشغول به فعالیت شده‌اند.

معاون صمت سمنان با بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته تا کنون سه هزار و ۶۰۰ واحد صنفی در استان سمنان پروانه کسب دریافت کردند، تاکید کرد: اصناف و اتحادیه‌ها نقش بسزایی در اشتغال‌زایی یک سال اخیر استان سمنان داشته‌اند.

مداح با بیان اینکه در مجموع بیش از ۸۰ هزار نفر در اصناف استان سمنان مشغول به کار هستند، گفت: در بازه زمانی یک سال اخیر ۱۹۵ مجوز مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف صدور یا تمدید شده است همچنین به ۹ واحد صنفی متقاضی، تسهیلات بازسازی و نوسازی اصناف تولیدی پرداخت شد.

کد خبر 5426721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha