۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری:

سند میراث‌ فرهنگی چهارمحال و بختیاری تدوین شود

سند میراث‌ فرهنگی چهارمحال و بختیاری تدوین شود

شهرکرد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سند میراث‌فرهنگی استان تهیه و تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شهریارپور صبح پنجشنبه در نشست با مدیر کل و معاونان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای تهیه و تدوین سند میراث‌فرهنگی استان برای سال آینده پیش‌بینی و اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به تهیه و تدوین اسناد گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در سال‌های گذشته، تصریح کرد: بازنگری در این اسناد جزو اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری به جایگاه و اهمیت ویژه حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اشاره کرد و ادامه داد: توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این بخش‌ها در تسریع روند توسعه‌ای استان نقش‌آفرینی می‌کند.

شهریارپور عنوان کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به‌عنوان نمادی از فرهنگ، اصالت و تاریخ استان، در شکوفایی همه‌جانبه این استان مؤثر است.

چهارمحال و بختیاری مهد گردشگری طبیعی و فرهنگی است

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه گردشگری استان، مطرح کرد: این استان مهد گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و سلامت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تولیدی استان را به عنوان نمادی از زندگی اجتماعی مردم دانست و گفت: حمایت از هنرمندان این بخش و فراهم کردن شرایط برای افزایش فعالیت آنان در دستور کار قرار گیرد.

شهریارپور افزود: علت‌های موفق نبودن در بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بررسی و راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات این بخش ارائه شود.

وی اظهار کرد: ساختارها و نیازهای واقعی حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اولویت‌بندی و برای تصمیم‌گیری به‌منظور ایجاد تحول در این بخش‌ها اعلام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: استفاده از اوراق تسویه برای پرداخت بدهی و تسویه‌حساب دستگاه‌های اجرایی استان با ادارات دولتی و شهرداری‌ها می‌تواند در مدیریت منابع مالی کمک کند.

کد خبر 5426894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha