۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲:۱۱

امیرعبداللهیان در گفتگو با سی ان ان:

مسئولیت هرگونه شکست مذاکرات وین برعهده آمریکا و طرف مقابل است

مسئولیت هرگونه شکست مذاکرات وین برعهده آمریکا و طرف مقابل است

وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه سی ان ان نسبت به نتایج مذاکرات وین برای برچیدن تحریم های ایران ابراز خوش بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه سی ان ان نسبت به نتایج مذکرات وین برای برچیدن تحریم‌های ایران ابراز خوش بینی کرد.

بر اساس این گزارش، حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با سی ان ان گفت: تا کنون همانند الان به دستیابی به توافق در مذاکرات وین نزدیک نبوده‌ایم و می‌توانیم در صورت حل برخی موضوعات طی ساعات یا چند روز آینده به توافق دست یابیم.

وی همچنین افزود که دولت جدید ایران برای دستیابی به توافق خوب با طرف مقابل عزم جدی دارد.

امیرعبداللهیان در عین حال تاکید کرد که مسئولیت هرگونه شکست مذاکرات برعهده ایالات متحده آمریکا و طرف مقابل خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان گفت: ما معتقدیم که اگر مذاکرات شکست بخورد آمریکا و طرف مقابل مسئول آن هستند. جمهوری اسلامی ایران از خود جدیت نشان داده و ثابت کرده است که واقعاً به دنبال دستیابی به توافق است و ما برای حصول توافق تلاش می‌کنیم.

گفتنی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جریان اجلاس امنیتی مونیخ هم در سخنانی تأکید کرده بود: ایران آمادگی رسیدن به یک توافق خوب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارد، به شرطی که طرف دیگر آماده اتخاذ تصمیمات سیاسی مورد نیاز باشد.

کد خبر 5428564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبرت برجام IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      حرف درستی است و دنیا هم می پذیرد چون ایران بیشترین انعطاف را انجام داد ولی طرف آمریکایی حاضر نشد گام مثبت واقعی بردارد که البته از آمریکا امید منفعت برای ایران مستقل کاملا از اول هم بعید بود.
    • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      آمریکایی ها این دوره از مذاکرات رسانه محور کار کردن و از اول همه می‌دانستن آمریکا با برجام بازی می کند و نفعی برای ایران نیست ولی این مکر را آمریکایی ها زیر پوشش رسانه ای پرتکرار مخفی می کردن
    • ناشناس IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      آمریکا مسئول شکست مذاکرات باشد یا هر کشور دیگر سهم شما از این شکست چیست؟ فراموش نکنید این مردم و کشور ایران است که تحریم اند. این راه را آزموده ایم توافق خوب و فوری جوابی ندارد.