۲ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۲

در جمعیت بالای ۱۸ سال؛

۳۱ درصد بوشهری‌ها دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

۳۱ درصد بوشهری‌ها دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

بوشهر- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون ۳۱.۴ درصد از افراد بالای ۱۸ سال استان بوشهر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجویی‌فرد در بازدید از مراکز واکسیناسیون بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه و گسترش چتر واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر اقدامات و پیگیری‌های فراوانی صورت گرفته است.

وی با تقدیر از اقدامات کادر واکسیناسیون در استان بوشهر این اقدامات در دوره کرونا را جهادی و ایثارگونه دانست و اضافه کرد: با افزایش شیوع سویه امیکرن تکمیل مراحل واکسیناسیون بسیار ضروری است.

سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه سویه امیکرون کودکان را نیز گرفتار بیماری کرده است بیان کرد: مراکز تزریق واکسن آمادگی کامل تزریق واکسن کرونا برای کودکان بالای پنج سال رادارند.

وی با اشاره به اینکه واکسینه نشدن کودکان در افزایش ابتلای آنها به این سویه تأثیرگذار بوده است ادامه داد: طی یک هفته گذشته واکسیناسیون کودکان آغاز شده و تاکنون ۲.۴ درصد از کودکان واکسینه شده‌اند.

واکسیناسیون کودکان

برجویی‌فرد تسریع در واکسینه کردن کودکان را ضروری دانست و افزود: والدین کودکانی که علائم بیماری را ندارند نسبت واکسینه کردن فرزندان خود در سریع‌ترین زمان اقدام کنند.

وی با اشاره به تزریق یک میلیون و ۷۹۵ دُز واکسن کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰۴ هزار و ۱۲۵ نفر نوبت اول، ۷۲۶ هزار و۹۵۲ نفر نوبت دوم و ۲۶۴ هزار و۳۲۱ نفر نیز نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه ۸۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند افزود: ۷۷.۶ درصد نوبت دوم و ۳۱.۴ درصد نیز نوبت سوم خود را تزریق کرده‌اند.

کد خبر 5429602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha