۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴

سرپرست پلیس فتا استان:

عامل دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرامی در زنجان دستگیر شد

عامل دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرامی در زنجان دستگیر شد

زنجان- سرپرست پلیس فتا استان زنجان گفت: عامل دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرامی در استان زنجان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیداحمد موسوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرامی و ارسال پیام و تصاویر غیراخلاقی به اقوام وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از شهرستان‌های استان زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی‌، متهم دستگیر و به پلیس فتای استان انتقال داده شد.

سرپرست پلیس فتا استان زنجان با اشاره به اینکه در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، اظهار داشت: اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، ضمن اعتراف به عمل مجرمانه ارتکابی، انگیزه خود را صرفاً سرگرمی و عدم آشنایی با جرایم رایانه‌ای عنوان کرد.

موسوی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت ۲ مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد، هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ضمن رعایت تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی، اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل در فضای مجازی، موضوع را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند تا در اسرع وقت، رسیدگی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

کد خبر 5430471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha