۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۹

نفس‌گیری کرونا در اردبیل با مرگ ۵ بیمار/ ۵۰ بیمار بدحال هستند

نفس‌گیری کرونا در اردبیل با مرگ ۵ بیمار/ ۵۰ بیمار بدحال هستند

اردبیل- وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل در حالی روند صعودی دارد که تعداد مرگ و میر روزانه ناشی از ابتلا به این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته به پنج نفر رسید.

علی محمدیان اردی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت شکننده مقابله با کرونا با وجود تزریق واکسن اظهار کرد: هرچند که در شرایط مناسبی این بیماری به کنترل در آمده، اما ما باید برای مقابله با موج ششم این بیماری منحوس آماده باشیم.

وی کرونا را بیماری بسیار پیچیده‌ای عنوان کرد و افزود: کرونا به دلیل تغییرات آب و هوا در حال تغییر علائم است و تنها راه تأمین ایمنی مردم تزریق واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: باید توجه داشت ایمنی ناشی از واکسیناسیون در بدن افراد به وجود می‌آید و شهروندان بهتر است هرچه سریع‌تر برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

حبیب زاده از جان باختن پنج بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر خیز آرام در استان آغاز شده به طوری که ۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

‎ وی با اشاره به بستری همزمان ۲۶۳ بیمار در بیمارستان‌ها ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۶۲ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

محمدیان بیان کرد: بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های بیله سوار، گرمی، کوثر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 5430704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      0 0
      لطفا سفرهای نوروزی مطلقا ممنوع شود مثل سال 99