۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱

کشف ۱۰۴ قلم داروی دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته در قروه

کشف ۱۰۴ قلم داروی دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته در قروه

قروه- سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان قروه گفت: تعداد ۱۰۴ قلم داروی تاریخ مصرف گذشته از یکی از داروخانه های دامپزشکی این شهرستان کشف و ضبط شد.

پویا علی محمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی رصد و پایش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک، همکاران شبکه در بازدیدهای مستمر و سرزده از مراکز درمانی و داروخانه‌های دامپزشکی، مقادیری داروهای تاریخ مصرف گذشته را کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به عوارض نهایی استفاده از این‌گونه دارو و مکمل‌های تاریخ مصرف گذشته افزود: یکی از وظایف اصلی دامپزشکی، پیشگیری و ممانعت از عوامل تهدید علیه بهداشت عمومی است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: در این راستا و در بازدید از یک داروخانه دامپزشکی در قروه، داروهایی که قیمت مصرف کننده آن مخدوش شده بود، شماره بچ دارو و شماره بچ فاکتور تعدادی از آنها مطابقت نداشت، غیرمجاز و تاریخ مصرف آنها منقضی شده بود و توسط مسئول فنی داروخانه در محلی از داروخانه مخفی شده بود، کشف و ضبط شد.

وی اعلام کرد: در جریان این بازرسی ۱۰۴ قلم دارو از ۱۵ نوع داروی دامپزشکی از داروخانه خاطی کشف و ضبط و پرونده این تخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

کد خبر 5430858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha