معاون وزیر خارجه سوریه:

از شناسایی استقلال «لوهانسک» و «دونتسک» حمایت می‌کنیم

از شناسایی استقلال «لوهانسک» و «دونتسک» حمایت می‌کنیم

معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی تصریح کرد که این کشور از شناسایی استقلال «لوهانسک» و «دونتسک» حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه سخنانی را در رابطه با اقدام اخیر رئیس جمهور روسیه در به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام سوری گفت: دولت دمشق از شناسایی استقلال لوهانسک و دونتسک توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمایت می‌کند. امنیت ملی روسیه خط قرمز ما محسوب می‌شود.

بشار الجعفری عنوان کرد: به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک مسأله ای است که به امنیت ملی روسیه مربوط می‌شود. روسیه بر اساس مواضع اصولی خود از استقلال دو جمهوری خودخوانده مذکور حمایت به عمل می‌آورد.

گفتنی است، پیشتر نیز «فیصل المقداد» وزیرخارجه سوریه در سخنانی از استقلال دو جمهوری خودخوانده در شرق اوکراین حمایت کرده بود. دمشق همچنین برای برقراری روابط با دو جمهوری خودخوانده اعلام آمادگی کرده است.

گفتنی است که رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است. ولادیمیر پوتین افزود: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم. وی همچنین دستور اعزام نیروهای نظامی به شرق اوکراین را صادر کرد.

کد خبر 5431365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      0 0
      آقا از کی فیصل المقداد رییس جمهور سوریه شده؟
    • ناشناس IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      2 1
      اگر روزی حلب و چند استان دیگر سوریه ادعای استقلال کنند حکومت سوریه حقی برای اعتراض ندارد.‌ وابستگی و نفی استقلال ناشی از پیامدهای سیاست تنش و تقابل اجتناب ناپذیر است.