۴ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۸

طبق مصوبه مجلس؛

شهرداری‌ها برای توسعه حمل و نقل عمومی مجاز به انتشار اوراق شدند

شهرداری‌ها برای توسعه حمل و نقل عمومی مجاز به انتشار اوراق شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهرداری‌ها مجوز دادند که ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی جهت توسعه حمل و نقل عمومی و بازسازی بافت‌های فرسوده منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۴ اسفند ماه) خود و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ج) و (د) تبصره ۵ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

در بند (ج) تبصره ۵ بودجه آمده است: اوراق فروش‌ نرفته بندهای (الف) و (ب) این تبصره برای مطالبات در سقف اعتبار مربوطه با تأیید رئیس دستگاه اجرائی و ذی‌حساب- مدیر امور مالی ذی‌ربط و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به تمامی طلبکاران (اعم از پیمانکاران، مشاوران، تأمین‌کنندگان تجهیزات و همچنین سایر هزینه‌های تعهدشده اعتبارات این قانون از جمله تملک اراضی) می‌باشد.

همچنین در بند (د) این تبصره آمده است، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و زیر ساخت‌های شهری مدیریت پسماند و نیروگاههای زباله سوز، بازسازی بافت های فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیررسمی به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود با تأیید وزارت کشور تا سقف یکصد و بیست هزار میلیارد (۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند.

تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرحهای قطار شهری و حمل و نقل شهری به نسبت پنجاه درصد(۵۰%) دولت و پنجاه درصد(۵۰%) شهرداری ها است. اوراق فروش‌نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوط قابل واگذاری به طلبکاران آن طرح است.

کد خبر 5431430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha