۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸

مدیرکل محیط زیست اردبیل:

تکمیل فاضلاب اردبیل نیازمند ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار است

تکمیل فاضلاب اردبیل نیازمند ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار است

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: برای تکمیل فاضلاب اردبیل نیازمند ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم‌پور بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی اردبیل با اتصال به شبکه فاضلاب از آلایندگی زیست محیطی خودداری کرده و به بهبود فضای تولید و اشتغال کمک می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل زیرساخت در شهرک‌های صنعتی باید در اولویت‌های مسئولان مرتبط باشد، تصریح کرد: در این زمینه در جلسات متعدد از مدیریت شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های خدمات‌رسان خواسته‌ایم تا به بهبود فضای زیست محیطی در کنار فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی توجه کرده و استانداردها و الزامات قانونی را رعایت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بر لزوم استانداردسازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مرکز این استان تاکید کرد و گفت: وضعیت زیست محیطی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اردبیل یکی از معضلات است و باید اقدام‌های لازم در جهت ارتقا وضعیت زیست محیطی آن صورت گیرد.

قاسم پور افزود: با توجه با مشکلات زیست محیطی به وجود آمده در تصفیه‌خانه شماره ۲ اردبیل، تسریع در روند احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک صنعتی شماره ۲ ضروری است.

وی از مسئولان ذیربط خواست تا نسبت به رفع مشکلات در این حوزه و حل مشکلات زیست محیطی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و صنعتی اقدام فوری به‌عمل آورند.

قاسم پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تکمیل فاضلاب اردبیل نیازمند ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار است و تاکنون ۶۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اردبیل اجرا شده و ۵۳۰ کیلومتر شبکه هم باقی مانده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان در راستای رفع این معضل زیست محیطی ۱۲ ساله به تصویب رسیده بود.

کد خبر 5432651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha