۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۶

امام جمعه کوار:

غرب در مذاکرات به دنبال فشار برای عقب نشینی ایران است

غرب در مذاکرات به دنبال فشار برای عقب نشینی ایران است

کوار - امام جمعه کوار گفت: آمریکا و غرب در مذاکرات به‌دنبال فشار رسانه‌ای بر ایران برای تسلیم و عقب‌نشینی از خطوط قرمز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام در خطبه‌های امروز نماز دشمن شکن جمعه کوار ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام گفت: امام کاظم (ع) عمر مبارک خود را در جهاد و مبارزه و نهراسیدن و نورانیت صرف کرد.

وی افزود: آن حضرت جهاد تبیین، انسان‌پروری و تشکیلات سازی را پیگیری کرد.

امام جمعه کوار همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت سردار حمید باکری در ۲۶ اسفند ۶۲ در جزیره مجنون و سالروز شهادت حاج حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین در ۸ اسفند ۶۵ خاطرنشان کرد: تربیت‌شدگان مکتب اسلام و انقلاب، شهدا هستند.

حجت الاسلام گشول با تاکید بر اینکه نباید یاد و نام شهدا به دست فراموشی سپرده شود، بیان کرد: بصیرت انقلابی و صبر ثمره یاد شهداست.

خطیب جمعه کوار در ادامه مبعث پیامبر ختمی‌مرتبت را برانگیخته‌شدن آن حضرت برای انسان‌سازی و تعلیم کتاب و حکمت دانست و گفت: بشر به این مکتب حیات‌بخش نیاز مبرم دارد.

وی افزود: همه تلاش‌های پیامبران و اولیای دین مبارزه با جهالت و طاغوت وهمچنین جهاد تبیین و شکوفا کردن عقل‌ها و ساختن انسان، جامعه و حکومت ارزش‌ها بود.

گشول در ادامه تاکید کرد: مدارس، مساجد، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی و خانه‌ها باید کانون تربیت اسلامی و نیروسازی برای نظام و نخبه‌پروری باشد.

امام جمعه کوار گفت: تقوای امنیتی این است که مردم با هوشیاری کامل و ایجاد گشت‌های محله محور با نیروی انتظامی همکاری کنند زیرا هوشیاری امنیتی در جنگ ترکیبی تحمیلی و خاموش لازم است.

او ادامه داد: در جنگ ترکیبی که ابعاد اقتصادی‌، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، بهداشتی و رسانه‌ای دارد باید هوشیاری امنیتی افزایش پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوار به مسائل بین المللی نیز گریزی زد و امارات و عربستان را دو تهدید برای کشورهای اسلامی و جریان مقاومت دانست و ادامه داد: ارتباط با قطر لازم است، ایران، روسیه و قطر سه ضلع مثلث قدرت در موضوع گاز جهان هستند.

خطیب جمعه کوار متذکر شد: سفر رئیس‌جمهور به قطر برای ارتباط با این کشور برای این است که ایران، روسیه و قطر از ارکان اوپک گازی در جهان هستند و همکاری لازم با همسایگان می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت‌های سیاسی بین‌المللی و اقتصادی شود.

امام جمعه کوار همچنین به روند مذاکرات نیز گریزی زد و گفت: آمریکا و غرب در مذاکرات به‌دنبال فشار رسانه‌ای بر ایران برای تسلیم و عقب‌نشینی از خطوط قرمز هستند.

او یادآور شد: اگر آمریکا و غرب صداقت داشتند به تعهدات خود عمل می‌کردند و همه تحریم‌ها را برمی‌داشتند، اما آنان عهد شکنند و دشمنان توطئه هم‌زمان آنان این است که بر ارکان دیپلماسی مقاومت، ارکان میدانی و ستادی امنیت کشور، سپاه و شورایعالی امنیت ملی و شخص دبیر شورا بیشتر فشار بیاورند.

کد خبر 5433080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha