۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲

امام جمعه گراش:

دروس دینی و تربیتی در نظام آموزش و پرورش در حاشیه نباشد

دروس دینی و تربیتی در نظام آموزش و پرورش در حاشیه نباشد

گراش - امام جمعه گراش با اشاره به نقش مهم معلمان پرورشی در تعلیم و تربیت دانش آموزان گفت: نباید دروس پایه دینی و تربیتی در نظام آموزش و پرورش در حاشیه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمد باقر بخشایش پور در خطبه‌های این نماز عبادی سیاسی جمعه گراش با اشاره به هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار داشت: تربیت دینی دانش آموزان از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه مساله تربیت در فرهنگ و معارف اسلام یکی از مهمترین مسائل است، بیان کرد: جامعه پویا بر محور تعلیم و تربیت اسلامی است و دانش آموزان امانتی در اختیار مسؤولان تربیتی هستند.

خطیب جمعه گراش با تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) با اشاره به قرارگیری دوران امامت این امام شیعیان در دوران خلفای عباسی، افزود: مبارزه با ظلم و صبر و استقامت سیره عملی زندگی امام موسی کاظم (ع) بود و همه ائمه اطهار در زندگی با برکتشان همواره با جاهلیت غاصب و ظلم مبارزه کردند.

بخشایش پور با تاکید بر اینکه امام موسی کاظم (ع) نیز در برابر ظلم هارون ساکت ننشست تا جایی که همین امر سبب کینه آن‌ها شد، عنوان کرد: نفی مشروعیت آن‌ها و توجیه شیعیان به همکاری نکردن با آنان و نفوذ در حاکمیت عباسی برای کاهش فشار سیاسی، امنیتی و اقتصادی شیعیان و علویون از اقدامات امام هفتم در مقابله با خلفای جورِ عباسی بود.

او با اشاره به نقش مهم امور تربیتی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان، گفت: مربیان امور تربیتی مدارس نقش مهمی در گسترش فرهنگ اسلامی بر عهده دارند و در طلیعه گام دوم انقلاب، باید دانش آموزانی انقلابی و در تراز نظام اسلامی تربیت کرد.

امام جمعه گراش با بیان اینکه امور پرورشی و تربیتی حساس‌ترین بخش آموزش و پرورش است، گفت: متأسفانه این نگاه که مسلط‌ترین معلم را وادار به کار تربیتی بکنند، وجود ندارد در برخی از جاها مشاهده می‌شود با وجود اینکه چند ماه از سال تحصیلی گذشته است اما هنوز معلم پرورشی در آن مدرسه مشخص نیست یا بعضاً مشاهده شده است به یک معلم غیر مرتبط می‌گویند بروید پرورشی کار کنید و این تفکر خطرناک است که دروس اصلی و پایه دینی و تربیتی در نظام آموزش و پرورش در حاشیه قرار بگیرد.

خطیب جمعه گراش ادامه داد: این تفکر خیانت بازی است که در یک دهه اخیر یا سالیان بیشتر چه خواسته و چه ناخواسته سیاست گذاری شده و نفوذ پیدا کرده است.

بخشایش پور در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این موضوع که مبعث پیامبر اکرم (ص) سرآغاز پیغمبری نیست بلکه سر آغاز رسالت پیغمبر است، ابراز کرد: اگر مسلمانان امروز پیامبر را در تمام ابعاد الگو قرار دهند از دست استکبار و دشمنان که کاری جز فساد ندارند، رهایی می‌یابند.

وی افزود: وظیفه جهان اسلام و مکتب دینی نشر و تبیین و توسعه و آشنا کردن بشریت با حقایق و معارف اصیل دین است کاری که خود وجود مقدس پیامبر اسلام انجام دادند و از روز اول استکبار را برانداز کرد و با تربیت و تعالیم قرآن، مسلمانان را استکبار ستیز بارآورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گراش گفت: استکبار با ما در تضاد و جنگ است و دلیلش این است که انقلاب ما رسالت پیامبر را احیا کرده و پیشروی می‌کند. انقلاب ما یک کودتای نظامی نبود که یک دولت برود و دولت دیگری سر کار بیاید بلکه انقلاب ما یک انقلاب فراگیر با هدف توسعه اسلام در سطح جهان بود.

وی با بیان اینکه دشمن با نیرنگ تحریم و به راه انداختن جنگ اقتصادی در صدد ناتوانمندسازی است، گفت: ایران اسلامی زیر بار باج‌خواهی دشمن نمی‌رود.

حجت الاسلام بخشایش پور همچنین به ۹ اسفند روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: انتخاب و معرفی الگوهای موفق در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سبب ایجاد تثبیت و تحکیم ساختار رقابتی سالم و واقعی و تشویق فعالیت‌های واحدهای تولیدی و خدماتی در جهت حمایت مؤثر از حقوق مصرف کنندگان می‌شود، چرا که به طور قطع و یقین آن بنگاهی در بازار رقابت ماندگاری خواهد داشت که بتواند جایگاه و رضایتمندی مشتری در جهت استفاده از کالا یا خدمات خود را ارتقا دهد.

کد خبر 5433092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha