۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶

امام جمعه بیرجند:

نفی طاغوت و ستمگران شرط دین‌داری است

نفی طاغوت و ستمگران شرط دین‌داری است

بیرجند-امام جمعه بیرجند گفت: براساس تعالیم دینی نفی طاغوت اولین شرط دیانت و ایمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: بر اساس تعالیم دینی نفی طاغوتیان و ستمگران اولین شرط دیانت است و کسی که به دنبال طاغوتیان می‌رود، از دین بی بهره است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند بیان‌کرد: اما ضرورت نفی طاغوت به گوش برخی نمی‌رود و به اسم مسلمان و با نفاق مجری برنامه کفار علیه مسلمانان می‌شوند.

عبادی با اشاره به اینکه شرط بهره‌مندی از دین واقعی معرفت داشتن است، گفت: بر اساس روایات معصومین (ع) فقر واقعی نداشتن دینار و درهم و ثروت نیست بلکه مقصود از فقر واقعی نداشتن معرفت دینی است که مکرر به آن اشاره شده است.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌های ظالم در دین هیچ جایگاه رسمی و حقیقی ندارند، اظهار کرد: از این جهت بر اساس فرهنگ دینی دین به معصومین باید سپرده شود و مسئله امامت در واقع محکمات آیات قرآن، عقل و حدیث است.

امام جمعه بیرجند گفت: هر چند در دنیا حزب و گروه و ادعا فراوان است ولی خداوند راه حق از باطل را جدا کرده و با عقل و تدبر این موضوع قابل شناخت است و در این راستا خداوند در آیه ۲۳ سوره انبیا می‌فرماید که «آنان را پیشوا و امام مردم ساختیم تا (خلق را) به امر ما هدایت کنند»

عبادی با اشاره به اینکه اگر معرفت در دین نباشد، به اسم دین ظلم می‌شود، یادآور شد: امید و تلاش ما بر این است که با ظهور حضرت مهدی (عج) دنیا پر از عدالت شود.

کد خبر 5433124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha