۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴

امام جمعه آستارا:

وضعیت اوکراین نتیجه دل سپردن به وعده‌های پوچ آمریکایی‌ها است

وضعیت اوکراین نتیجه دل سپردن به وعده‌های پوچ آمریکایی‌ها است

آستارا-امام جمعه آستارا با بیان اینکه اوکراین روزی جزو قدرت‌های هسته‌ای بود،گفت:این کشور امروز برای تأمین امنیت خود محتاج ناتو و غربی‌ها شده و این عاقبت کسانی است که دل در گرو آمریکا ببندند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت بیست و پنجم ماه رجب سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: این امام همام در فضائل اخلاقی و سبک زندگی الگوی راستینی برای تمام مسلمانان است.

غربی‌ها بازنده اصلی این میدان هستند

امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به حمله نظامی روسیه به اوکراین و بروز جنگ در مرزهای شرقی اوکراین گفت: جنگ مورد رضایت و پسند هیچ انسان آزاده ای نیست چرا که جان انسان‌های بی گناه را به خطر انداخته و زیرساخت‌ها، فرهنگ، اقتصاد و حتی هویت یک کشور را نابود می‌کند.

باقری ادامه داد: روسیه در ابتدا با به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری خودمختار دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس، فصل جدیدی در تحولات اوکراین گشود و سعی کرد به جای عقب نشینی و حمله نظامی از طریق حمایت از استقلال جدایی طلبان مسأله را پیش ببرد اما ادامه عهدشکنی‌های اوکراین و دخالت‌های آشکار غربی‌ها جهت استقرار سامانه‌های موشکی ناتو کار را به جنگ نظامی کشاند.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه با وقوع هر گونه جنگ در اوکراین، غربی‌ها بازنده اصلی این میدان هستند، تصریح کرد: جنگ تأثیر به سزایی در افزایش حامل‌های انرژی دارد و امروز بنزین چهل گریونایی در اوکراین و نفت یکصد و سه دلاری در جهان نتیجه همین جنگ است.

دل سپردن به وعده‌های پوچ و حمایت بیگانگان یک حماقت بزرگ

وی دل سپردن به وعده‌های پوچ و حمایت بیگانگان و خلع سلاح شدن اوکراین به دست خود را یک حماقت بزرگ خواند و افزود: اوکراین که خود روزگاری جزو قدرت‌های برتر هسته‌ای دنیا بود، امروز جهت تأمین امنیت خود محتاج ناتو و غربی‌ها شده که آنها هم به اوکراین وفا نکردند و این عاقبت کسانی است که دل در گرو آمریکا و غربی‌ها ببندند.

باقری اجرای عملیاتی دستور رئیس جمهور مبنی بر آزاد سازی سواحل دریای خزر تا حریم شصت متری را یک اقدام قاطعانه خواند و بیان داشت: اگر این دستور درست اجرا شود و به نتیجه برسد می‌تواند به یک الگوی اقدام انقلابی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه این دستور مربوط به برنامه چهارم توسعه بوده که متأسفانه اجرای آن چهارده سال به تأخیر افتاد و در پایان برنامه ششم اجرا شده است، گفت: اگر دولت‌های گذشته نیز اینگونه بر سر وظایف خود می‌ایستادند خیلی زودتر از اینها شاهد همراهی سازمان‌های دولتی، قوای مختلف و حتی نهادهای فرا قوه‌ای مانند صداوسیما در آزادسازی سواحل و حریم رودخانه‌ها بودیم.

توسعه تجارت دریایی و ریلی شاه کلید حل مشکلات آستارا است

خطیب جمعه آستارا با اشاره به وجود روحیه همدلی و همراهی بین مسئولین ارشد شهرستان مرزی بندرآستارا جهت حل مشکلات شهر و مردم، از بررسی مشکلات در هفته گذشته خبر داد و گفت: توسعه تجارت دریایی و ریلی شاه کلید حل مشکلات آستارا است.

وی ادامه داد: با توسعه کشتیرانی و ترانزیت دریایی و همچنین تکمیل پروژه راه آهن رشت – آستارا مشکلاتی مانند بیکاری، فقر، اعتیاد، طلاق و حتی ترافیک طولانی پایانه و گمرک آستارا حل می‌شود.

باقری با بیان اینکه آستارا پیشانی نظام جمهوری اسلامی است و باید نگاه مسئولان کشوری و استانی به این شهرستان، ملی و در راستای منافع سرزمینی باشد عنوان کرد: از کم کاری‌ها در خصوص لایروبی اسکله توسط پیمانکار پروژه گلایه مند هستیم و از مقامات عالی شهرستان درخواست می‌کنیم هر چه سریع‌تر پیگیر رفع این مشکل شوند.

کد خبر 5433163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha