۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴

امام جمعه دامغان

شهرداری‌ها هوای مردم را داشته باشند/ اختلاف نظر ویژگی کار شورایی

شهرداری‌ها هوای مردم را داشته باشند/ اختلاف نظر ویژگی کار شورایی

دامغان- امام جمعه دامغان با بیان اینکه شهرداری‌ها هوای مردم را داشته باشند، گفت: عوارض، لازمه عمران و آبادانی هر شهری است اما باید در نظر داشت که در تصویب تعرفه‌ها رعایت مردم اصل اساسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسن رستمیان در دیدار صبح شنبه خود با شهردار دامغان و معاونان وی به میزبانی دفتر خود با اشاره به برخی حواشی پیرامون کار شورای شهر و شهرداری دامغان از جمله صحبت درباره حقوق شهردار، تاکید کرد: مسئولیت‌ها همواره در هر سطح و جایگاهی حرف و حدیث در پی دارد که البته در کنار نقدهای کارشناسی و دلسوزانه، متأسفانه برخی موضع گیری های منفی ریشه در عدم اطلاع افراد دارد.

وی افزود: مردم ارتباط مستقیمی با مجموعه شورا و شهرداری دارند و مردم خدمات شهرداری را به چشم در شهر می‌بینند، اما در عین حال باید گزارش‌های متقن و ملموس به مردم داده شود، از ظرفیت رسانه‌ها و میزهای خدمت برای گزارش دهی و ارتباط نزدیک‌تر با مردم و شنیدن دغدغه‌هایشان بهره ببرید؛ در حال حاضر کارهای انجام شده و به ویژه توجه به نقاط کم برخوردار شهر بسیار پسندیده است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه وقتی بحث کار شورایی به میان می‌آید، اختلاف نظرها طبیعی است، اما عقل و قانون حکم می‌کند آنچه باید از ماحصل مباحث درون شورا اطلاع رسانی شود، تصمیمات اتخاذ شده با رأی اکثریت اعضای شورا است، افزود: در هر مجمع شورایی و مشورتی اگر با نظر ما مخالفت شود، در بیرون شورا اعلام مخالفت نخواهیم کرد و این روح کار شورایی محسوب می‌شود.

رستمیان بیان کرد: در زمینه مسائل مطرح شده راجع به حقوق و مزایای شهردار یا هر مسئول دیگر، ملاک قانون است، اگر فرد یا گروهی نسبت به چنین مسائلی نقدی دارند، مسئول رسیدگی و محل طرح نهادهای نظارتی هستند. عده‌ای در این زمینه به طرح موضوع حقوق‌های نجومی در چندین سال گذشته اشاره کردند، حال آنکه کسی با حقوقی که بر اساس موازین قانونی، ساعات و حجم کار، تخصص و مدارک تحصیلی، تجربه، ایثارگری و …تعیین شده باشد مخالفی ندارد.

وی با بیان اینکه می‌توان گفت شهرداری تنها دستگاهی است که با همه شئون زندگی مردم ارتباط تنگاتنگ دارد لذا خواست ما از شورای اسلامی و شهرداری این است که در تصویب قوانین، تعرفه‌ها و عوارض هوای مردم را داشته باشید و در چارچوب قانون مراعات حال مردم شود، تاکید کرد: گرفتن عوارض لازمه عمران و آبادانی، پاکیزگی شهر، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و خدمت رسانی به مردم است، اما معتقد هستیم در زمینه ثمرات پرداخت عوارض باید فرهنگ سازی شود.

به گزارش مهر، هفته گذشته صحبت‌هایی مبنی بر حقوق شهردار دامغان مطرح شد که مجتبی ایمانیان عضو شورای شهر این شهر در جلسه علنی بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱، با بیان کرد: بر اساس حکم استاندار، حقوق شهردار مبلغ ۱۴ میلیون و ششصد هزار تومان تعیین شده است از سوی دیگر بر اساس ضوابط و آئین نامه‌های وزارت کشور و با تاییدیه استاندار ماهانه ۱۷۵ ساعت اضافه کار به کلیه شهرداران تعلق خواهد گرفت و شورای شهر حق هیچ‌گونه دخالت یا دخل و تصرفی در تعیین حقوق شهردار ندارد اما شهردار می‌تواند با مصوبه شورا پاداش دریافت کند.

کد خبر 5433668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha