۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

تکذیب ادعای مقامات اوکراینی؛

وزارت دفاع روسیه: غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهیم

وزارت دفاع روسیه: غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهیم

وزارت دفاع روسیه ضمن تکذیب ادعای مقامات اوکراینی مبنی بر حمله نیروهای روس به مواضع غیرنظامی و منازل مسکونی تأکید کرد: مسکو تمام تدابیر را برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان اتخاذ می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه ضمن رد اتهام زنی‌های مقامات اوکراینی درباره حمله نیروهای روسیه به مواضع غیرنظامی و منازل مسکونی در اوکراین اعلام کرد: ناسیونالیست‌های افراطی اوکراینی برای متهم کردن نیروهای روسیه اهداف غیرنظامی را در مناطق مختلف این کشور هدف قرار می‌دهند.

این وزارتخانه افزود: افراط گرایان اوکراینی شهرها را هدف حملات موشکی قرار دادند تا چنین جلوه دهند که کار نیروهای نظامی روسیه بوده است. این در حالی است که نیروهای روس هرگز به اهداف غیرنظامی حمله نمی‌کنند و ما تمام تدابیر را برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان اتخاذ می‌کنیم.

این واکنش وزارت دفاع روسیه در حالی است که مشاور وزیر کشور اوکراین امروز مدعی شد: نیروهای روسیه ساختمان‌های مسکونی را در کی یف بمباران می‌کنند.

وی افزود: اوضاع در کی یف و حومه آن متشنج است و ما در حال پاکسازی گروه‌های خرابکار هستیم که به داخل شهر نفوذ کرده‌اند. تأسیسات غیرنظامی نه فقط در کی یف بلکه در شهر «میکولایف» و مناطق اطراف آن نیز هدف حملات روسیه قرار گرفته است.

نخست وزیر اوکراین هم در این خصوص گفت: یک ساختمان مسکونی در کی یف هدف حمله موشکی نیروهای روسیه قرار گرفت. در طول دو روز گذشته بیمارستان‌ها، کودکستان‌ها و خانه‌های سالمندان در شهرهای مختلف اوکراین هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفت.

کد خبر 5433847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha