۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵

معاون سازمان ثبت اسناد کشور:

سند ۱۳۴ میلیون هکتار از اراضی ملی در کشور صادر شد

سند ۱۳۴ میلیون هکتار از اراضی ملی در کشور صادر شد

یزد- معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سند دار شدن ۱۳۴ میلیون هکتار از اراضی ملی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اقبال، ظهر شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد اظهار داشت: اگر مقایسه تطبیقی بین کشورهای جهان اول انجام شود، خواهیم دید در کشورهایی که در زمینه سند رسمی، گام‌های مثبتی برداشته‌اند، امنیت حقوقی برقرار است.

وی با بیان این‌که نظام حقوقی ما نباید صادر کننده سند باشد، عنوان کرد: نظام حقوقی می‌تواند به واسطه وجود ظرفیت‌های مختلف موجود، تولید کننده سند رسمی در کشور باشد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه متأسفانه در دهه‌های گذشته نسبت به اجرای طرح کاداستر به عنوان یکی از الزامات جدی صدور سند رسمی بی‌مهری‌های زیادی شده است، تصریح کرد: از مجموع ۱۶۴ میلیون هکتار وسعت سرزمینی ایران اسلامی، ۱۳۷ میلیون هکتار اراضی ملی بود و تاکنون ۱۳۴ میلیون هکتار آن تثبیت، کاداستر آن تکمیل و صدور سند آن انجام شده است.

وی، توجه به بحث زیرساختی را از دیگر الزامات اجرایی برای توسعه و تقویت خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست و بیان کرد: این مهم با جدیت دنبال و اجرایی می‌کنیم.

عضو شورای عالی سازمان ثبت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ساماندهی مشاوران املاک از جمله اقدامات در دستور کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است، گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای تسهیل در صدور سند رسمی و برداشتن موانع پیش رو در این بخش، گام‌های اساسی برداریم.

در این مراسم از تلاش‌های علی کریمی تجلیل و شهرام تقدم به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان یزد معرفی شد.

تقدم پیش از این معاون اداره کل ثبت اسناد استان فارس بوده است.

کد خبر 5434017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha