۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸

امام جمعه بجنورد:

جشن مبعث و نیمه شعبان همراه با تبیین شعائر اسلامی باشد

جشن مبعث و نیمه شعبان همراه با تبیین شعائر اسلامی باشد

بجنورد- امام جمعه بجنورد با تاکید بر لزوم باشکوه برگزار کردن جشن های بعثت و نیمه شعبان، گفت: باید فرهنگ و شعائر اسلام در جشن‌های پیش رو تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر شنبه در نشست مشترک کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد که با حضور ائمه جماعات شیعه و اهل سنت در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: باید در ایام پیش رو که مصادف با مبعث و نیمه شعبان خواهد بود، فرهنگ و شعائر اسلام در جشن‌ها تبیین شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه احیای شعائر دینی و تبیین آموزه‌های اسلامی مکمل و متمم یکدیگر هستند، افزود: باید در جشن‌های اعیاد مبعث و شعبانیه به هر دو محور احیای شعائر دینی و تبیین آن‌ها توجه شود تا این فعالیت‌ها اثرگذاری مناسبی در جامعه هدف داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه لازم است صاحبان تریبون و رسانه‌ها در این ایام مصادیق اخلاق کریمانه رسول گرامی اسلام (ص) را برای مردم تبیین و تشریح کنند، اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) حق عظیمی بر گردن همه ما دارد که این حق باید ادا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ما فرهنگ، قوانین و سعادت دنیا و آخرت خود را از بعثت گرفته‌ایم؛ زیرا بعثت نبی مکرم اسلام بود که فرهنگ جاهلیت و بت‌پرستی را از بین برد و قوانین غلط و جاهلانه را از جامعه زدود.

وی تصریح کرد: هویت متعالی و موجودیت فعلی ما برگرفته از دین مبین اسلام است؛ ازاین‌رو همه ما تکلیف داریم تا ایام بعثت نبی مکرم اسلام (ص) را به‌صورت ویژه گرامی داشته و بر سر در منازل و مغازه‌های خود این پرچم افتخار را نصب کنیم تا اگر غیرمسلمانی از شهر عبور کرد متوجه شود که شهر رنگ بعثت پیامبر اسلام (ص) را به خود گرفته است.

کد خبر 5434065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
      0 0
      جشنها را در کرونا مثل استانهای دیگر مجازی کنید وقتی مشهد که شهر امام رضاست برنامه هایش مجازی است بجنورد ازاون جا بالاتره ؟پیغمبر وامام حسین ویارانش دوست دارند به فکر جان مسلمانها باشید