۸ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۲۳

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی:

مناطق آزاد تجاری صاحب سند تک برگ می شوند

مناطق آزاد تجاری صاحب سند تک برگ می شوند

سنندج- دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد دارای سند تک برگ می شوند و هم اکنون سند تک برگ کیش آماده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محمد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان یکی از مناطقی است که ظرفیت بالایی دارد.

وی افزود: حدود دو هزار هکتار در بانه و سه هزار و ۵۰۰ هکتار در مریوان به عنوان منطقه آزاد نقطه گذاری شده است و در کنار این مهم نیز مرز باشماق به عنوان یک مرز رسمی تجاری موفق می‌تواند بر این ظرفیت بیافزاید.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم حجم تجارت را بالاتر ببریم و در حوزه تولید اتفاق‌های خوبی بیافتد و سرمایه گذاری و صادرات در این منطقه افزایش یابد لذا در این راستا از سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: مناطق آزاد به دو مبحث معافیت‌های گمرکی و مالیاتی شناخته می‌شوند و امیدواریم نمایندگان مجلس نسبت به ایجاد محدودیت برای این دو مقوله تجدید نظر کنند.

محمد افزود: ابتدای امسال هفت منطقه آزاد جدید توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و دولت موظف شد این مناطق را راه اندازی کند و یکی از این مناطق که ظرفیت بالایی هم دارد، منطقه آزاد بانه و مریوان در کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این منطقه آزاد به زودی راه اندازی شود و شاهد ارتقا معیشت مردم در این دو شهرستان باشیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی اعلام کرد: مناطق آزاد ما دارای سند تک برگ می‌شوند و سند تک برگ منطقه آزاد کیش آماده است.

محمد افزود: مناطق آزاد بانه و مریوان در محدوده اراضی ملی واقع شده و خوشبختانه مشکل معارض بخش خصوصی قابل توجهی در این راستا وجود ندارد.

سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی امروز به منظور شرکت در آئین آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان به کردستان کرده است و علاوه بر شرکت در نشست شورای اداری استان کردستان به شهرستان‌های بانه و مریوان نیز سفر خواهد کرد.

کد خبر 5434481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha