۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در قم:

جهاد تبیین عامل موثر در روشنگری اذهان عمومی جامعه است

جهاد تبیین عامل موثر در روشنگری اذهان عمومی جامعه است

اردبیل-مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم، تبیین را ضرورت مهم فرهنگی در جامعه کنونی عنوان کرد و گفت: جهاد تبیین عامل مؤثر در روشنگری اذهان عمومی جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید صلح میرزایی صبح یکشنبه در جلسه هم اندیشی «جهاد تبیین با موضوع گام دوم انقلاب» در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل، با اشاره به اهمیت عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر بصیرت افزایی و روشنگری اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی، هر عملی که در مواجهه‌ی با دشمن و با تحمل سختی و مشقت و با تلاش و کوشش انجام گیرد، جهاد نام دارد و برای تبیین و روشنگری نیز باید جهادی عظیم صورت گیرد.

وی گفت: برخی از مصادیق جهاد، واجب بوده و در صورت کوتاهی در انجام آن، مجازات اخروی و بعضاً دنیوی بر آن بار می‌گردد. جهاد می‌تواند جنگ رودررو یا جنگ اقتصادی یا فرهنگی و… باشد. رهبر انقلاب با بهره‌گیری از این مفهوم دینی، تعبیر «جهاد تبیین» را به کار برده‌اند.

مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم جهاد تبیین در میان اقشار مختلف مردم اظهار کرد: باید حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی و دینی، مبانی فکری و اندیشه‌ای امامین انقلاب را بشناسند و در جهاد تبیین نقش مهمی را ایفا کنند.

جهاد تبیین عامل موثر در روشنگری اذهان عمومی جامعه است

حجت‌الاسلام صلح میرزایی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت مناسبت‌های ملی و مذهبی در راستای ایجاد گفتمان گام دوم انقلاب در سطح جامعه ضروری است و در این میان فعالان فرهنگی و تبلیغی نقش مؤثری دارند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چشم انداز کشور را به خوبی تبیین کرده اند، لذا باید این بیانیه به خوبی برای آحاد مختلف جامعه تبیین شود و نقش روحانیون در این زمینه بسیار مهم و اثرگذار است.

مسئول دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای متعدد با اقشار مختلف مردم و مسئولین، بیانات مهم و راهگشایی داشته اند و امروز طلاب، مبلغین و فعالان فرهنگی و تبلیغی باید اندیشه‌های رهبری را در جامعه تبیین و تحلیل کنند.

کد خبر 5434536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha